breaking news Νέο

Πόρισμα συγκάλυψης για τα Τέμπη! -Του Αλέκου Χατζηκώστα

Πόρισμα συγκάλυψης για τα Τέμπη!  -Του Αλέκου Χατζηκώστα

Η κυβέρνηση προσπαθεί με κάθε τρόπο να αποφύγει τα όσα απαιτούν οι χιλιάδες που βγήκαν στους δρόμους στις 28/2 αλλά και αυτοί οι εκατοντάδες χιλιάδες, με τις υπογραφές τους. Αυτό δείχνει και το ψήφισμα που κατέθεσε η κυβερνητική πλειοψηφία στην Εξεταστική Επιτροπή για τα Τέμπη. Ένα ψήφισμα μνημείο θλίψης, συγκάλυψης και ντροπής! Προσβάλλει τα θύματα των Τεμπών και τους συγγενείς τους, την αγωνία τους να βρουν απαντήσεις και να τιμωρηθούν όσοι πραγματικά ευθύνονται.

Δεν είναι παράξενο βέβαια που οι βασικοί ένοχοι επιχειρούν να αθωώσουν τους εαυτούς τους, ωστόσο είναι προκλητικός ο τρόπος με τον οποίο ρίχνουν αποκλειστικά τις ευθύνες στον σταθμάρχη και στους μηχανοδηγούς της επιβατικής αμαξοστοιχίας.

Η κυβέρνηση αναγκάστηκε να ψηφίσει τη σύσταση της Εξεταστικής καθόσον δεν μπορούσε να την αποτρέψει, γνωρίζοντας βέβαια πολύ καλά ότι μπορούσε, εκμεταλλευόμενη και την κυβερνητική πλειοψηφία στην Επιτροπή, να κατευθύνει τη λειτουργία της. Την ίδια στιγμήόμως καταψήφισε τη συγκρότηση της Προανακριτικής Επιτροπής. Ωστόσο, παρά τον αρνητικό συσχετισμό, την προσπάθεια από την αρχή συγκάλυψης, τη μη κλήτευση ουσιαστικών μαρτύρων και τις ανέξοδες αντιπαραθέσεις της κυβερνητικής πλειοψηφίας με άλλα κόμματα, προκειμένου να κρύψει καθένα απ' αυτά τις ευθύνες της δικής του κυβερνητικής περιόδου, φωτίστηκαν αρκετές πλευρές που συντέλεσαν καθοριστικά στο έγκλημα. Επιβεβαιώθηκαν τόσο οι τεράστιες πολιτικές ευθύνες που διαχρονικά υπήρξαν για την κατάσταση στο σιδηρόδρομο και την ασφάλειά του, αλλά προέκυψαν και ποινικές ευθύνες πολιτικών προσώπων, εν προκειμένω διαχρονικά των υπουργών Μεταφορών, αλλά και άλλων, που διά των ενεργειών τους ή των σημαντικών παραλείψεών τους, υπονόμευσαν την ασφάλεια του σιδηροδρόμου, αποδεχόμενοι έτσι το ενδεχόμενο, αν όχι προδιαγράφοντας την εξέλιξη και του συγκεκριμένου εγκλήματος των Τεμπών. Όσο βαρύτατες κι αν είναι και οι ατομικές ευθύνες, δεν αθωώνεται η πολιτική που έφερε τα πράγματα μέχρι εδώ, η πολιτική που έχει δημιουργήσει «κοιλάδες των Τεμπών» και συνεχίζει, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε όλο τον κόσμο

Στις 100 σελίδες του πορίσματος δεν γίνεται καμιά αναφορά σε σοβαρά ζητήματα που αναδείχτηκαν και στην Εξεταστική Επιτροπή, όπως η τεράστια έλλειψη προσωπικού στον ΟΣΕ, οι περικοπές στις δαπάνες για τη συντήρηση του δικτύου, το «πάρτι» των εργολάβων λόγω της κατάτμησης αναγκαίων έργων, με αποτέλεσμα είτε να καθυστερούν, είτε να παρουσιάζουν επικίνδυνες ασυμβατότητες.

Οι σιδηροδρομικές μεταφορές υπακούν στην πολιτική του «κόστους - οφέλους», που αποδεικνύεται εγκληματική. Ειδικά όσο αυξάνεται ο φόρτος του δικτύου, σε συνδυασμό με το γερασμένο τροχαίο υλικό, τις ασυντήρητες υποδομές και την υποστελέχωση κρίσιμων υπηρεσιών, αυξάνεται και ο κίνδυνος για ανθρώπινα λάθη, που μπορεί να αποβούν μοιραία.

Οι δεδομένες πολιτικές ευθύνες επισύρουν συγκεκριμένες και  ποινικές ευθύνες, ιδιαίτερα για τους αρμόδιους υπουργούς και άλλα κυβερνητικά στελέχη την τελευταία τουλάχιστον 15ετία, που αναδείχτηκαν και μέσα από την Εξεταστική Επιτροπή, παρά το ευνοϊκό ποινικό πλαίσιο. Το πλαίσιο δηλαδή της ειδικής ποινικής μεταχείρισης των μελών της εκάστοτε κυβέρνησης που επιφυλάσσει το Σύνταγμα του άρθρου 86 του Συντάγματος και των εκτελεστικών νόμων (νόμος περί ευθύνης υπουργών)...

Ας μην υπάρχουν αυταπάτες: Ο λαϊκός παράγοντας θα αποτελέσει τη θρυαλλίδα ώστε όλες οι προσπάθειες συγκάλυψης και κουκουλώματος να μην έχουν αποτέλεσμα.


Σύνδεση Συνδρομητή

Καλώς Ήρθατε! Συνδεθείτε στο λογαριασμό σας

Να με θυμάσε Ξεχάσατε τον κωδικό σας;

Δεν είστε συνδρομητής; Αίτηση Εγγραφής

Ξεχάσατε τον κωδικό σας

Αίτημα Εγγραφής