breaking news Νέο

Παρά τις προσλήψεις αναπληρωτών, χιλιάδες τα κενά σε Γυμνάσια - Λύκεια

Παρά τις προσλήψεις αναπληρωτών, χιλιάδες τα κενά σε Γυμνάσια - Λύκεια

Μπορεί το Υπουργείο Παιδείας να προχώρησε στην πρόσληψη 20.558 αναπληρωτών δασκάλων, καθηγητών και ειδικού βοηθητικου εκπαιδευτικού προσωπικού, όμως και πάλι δεν επαρκούν για να καλύψουν τις πιεστικές ανάγκες σε όλα τα Δημοτικά, Γυμνάσια και κυρίως στα Λύκεια με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς την Τετάρτη.

Σταυρόλεξο για δυνατους λύτες στις υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας, στις κατά τόπους Διευθύνσεις Εκπαίδευσης ανα την Ελλάδα, κυρίως ομως στα ίδια τα σχολεία αποτελεί ο τρόπος διαχείρισης και κατανομής των μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών που διαθέτουν αλλά - σε αρκετές περιπτώσεις - όχι σε επαρκείς αριθμούς.

Παρ' ότι, λοιπόν, το Υπουργείο προέβη στην ανακοίνωση της πρόσληψης 20.558 εκπαιδευτικών την περασμένη εβδομάδα, πολλοί, ωστόσο, από αυτούς ανήκουν στην κατηγορία του ειδικού βοηθητικού προσωπικού στη Ειδικη Αγωγή και καλυπτουν συγκεκριμένες ανάγκες.

 

Η κατάσταση στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση...

Ειδικότερα, στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση προσλήφθηκαν 7.025 δάσκαλοι ως προσωρινοί αναπληρωτές, 2005 εκπαιδευτικοί δάσκαλοι για την Ειδική Αγωγή και επιπλέον 4.083 άτομα ως βοηθητικό εκπαιδευτικό προσωπικό για την Ειδική Αγωγή. Σύμφωνα δε με την Διδασκαλική Ομοσπονδία, οι αριθμοί των αναπληρωτών του πρώτου κύματος φαίνεται οτι είναι επαρκείς επί του παρόντος, αν και - όπως προκύπτουν - τα κενά είναι περισσότερα κατά 4000 σε σύγκριση με το 2018.

 

...και στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση

Τα πράγματα, βέβαια, παρουσιάζονται πιο περίπλοκα στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και κύρια στο λύκειο και τη νέα Γ' τάξη. Την περασμένη εβδομάδα προσλήφθηκαν 1.719 καθηγητές. Ακόμα, για την Ειδική Αγωγή προσλήφθηκαν 1.688 εκπαιδευτικοι και 866 άτομα για την εξειδικευμένη εκπαιδευτική υποστήριξη. Η ΟΛΜΕ εκτιμά ότι με το πρώτο κύμα αναπληρωτών τα κενά καλύφθηκαν σε ποσοστό 35% - 40% και υπάρχουν ακόμα περίπου 2000 κενά.

Οπως προαναφέρθηκε, το πρόβλημα με τα κενά στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση φέτος εστιάζεται στο λύκειο, κυρίως στην τελευταία του τάξη. Αυτό έχει να κάνει με το ότι η εφαρμογή του νέου εξεταστικού συστήματος φέρνει και την αύξηση σε ύλη και ώρες διδασκαλίας στα τέσσερα μαθήματα στα οποία θα εξετάζονται οι μαθητές για τις απολυτήριες εξετάσεις και οι υποψήφιοι των Πανελλαδικών για την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο. Οι ομάδες προσανατολισμού γίνονται τέσσερις, με τρια μαθήματα των εξη ωρών διδασκαλίας:

• Ανθρωπιστικών Σπουδών (Αρχαία Ελληνικά, Ιστορία, Κοινωνιολογία).

• Θετικών Σπουδών (Φυσική, Χημεία, Μαθηματικά).

• Υγείας (Φυσική, Χημεία, Βιολογία).

• Οικονομίας/Πληροφορικής (Μαθηματικά, ΑΕΠΠ, Οικονομία).

Η αύξηση των ωρών διδασκαλίας σημαίνει ότι πολλοί από τους εκπαιδευτικούς θα συμπληρώνουν τις ώρες διδασκαλίες (από 18 έως 22 ώρες την εβδομάδα, ανάλογα με τα χρόνια προϋπηρεσίας), χωρίς να μπορούν να καλύψουν το σύνολο των τμηματων, κάτι που σημαίνει οτι θα χρειαστούν επιπλέον αναπληρωτές, κυρίως στις ειδικότητες των φιλολόγων, των φυσικών, των μαθηματικών ίσως και των κοινωνιολόγων.

 

Στο 30% η κάλυψη των αναγκών σε αναπληρωτές στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Ημαθίας

«Η αύξηση των ωρών διδασκαλίας όμως δημιουργεί το ότι συνάδελφοι Εκπαιδευτικοί θα κινουνται σε περισσότερα των δυο σχολείων και θα διδάσκουν, καθώς θα απαιτείται η εξειδικευμένη ειδικότητα του καθηγητή. Επίσης η δημιουργία τεσσάρων ομάδων κατευθύνσεων, που ήταν από τρεις πέρυσι και έγιναν τέσσερις φέτος, διαμοιράζει τους μαθητές σε μικρότερο αριθμό ανα κατεύθυνση, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται ολιγομελή τμήματα, τα οποία και δεν έχουν εγκριθεί όλα μέχρι στιγμής από το Υπουργείο Παιδείας» επεσήμανε, μιλώντας στην "ΗΜΕΡΗΣΙΑ", ο Τάσος Παντζαρτζίδης, πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ημαθίας, δινοντας την εικόνα στην Ημαθία. «Συγκεκριμένα» είπε «στην Ημαθία έχουμε τρία ολιγομελή τμήματα στο ΕΠΑΛ Νάουσας, δυο ολιγομελή τμήματα στο ΕΠΑΛ Βέροιας και τρία ολιγομελή τμήματα στο ΕΠΑΛ Αλεξάνδρειας».

Ακόμα, ο κ. Παντζαρτζίδης σημείωσε πως «στην Ημαθία το Ειδικό Γυμνάσιο - Λύκειο Βέροιας έχει επτά ολιγομελή τμήματα, τα οποία αναμένουν την έγκριση από την Περιφερειακή διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας». Προσέθεσε δε, πως «οι ανάγκες σε αναπληρωτές στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στην Ημαθία έχουν καλυφθεί κατά το 30% και αναμένεται να καλυφθεί το υπόλοιπο 70%, το οποίο και είναι απαραίτητο για την ορθή λειτουργία των Σχολείων».

Πάντως, η οριστική εικόνα για τα κενά θα φανεί τις επόμενες ημέρες, με την οριστική συγκρότηση των τμημάτων και την διασταύρωση των στοιχείων των κενών με τους διαθέσιμους εκπαιδευτικούς ανα ειδικότητα.

 

Παύλος Χρ. Τουτουντζίδης


Σύνδεση Συνδρομητή

Καλώς Ήρθατε! Συνδεθείτε στο λογαριασμό σας

Να με θυμάσε Ξεχάσατε τον κωδικό σας;

Δεν είστε συνδρομητής; Αίτηση Εγγραφής

Ξεχάσατε τον κωδικό σας

Αίτημα Εγγραφής