breaking news Νέο

Ακρίβεια: Κανόνες για το χάος προσφορών και εκπτώσεων στα super market υπόσχεται το Υπουργείο Ανάπτυξης

Ακρίβεια: Κανόνες για το χάος προσφορών και εκπτώσεων στα super market υπόσχεται το Υπουργείο Ανάπτυξης

Αλλαγές στις προσφορές των σούπερ μάρκετ φέρνει η νομοθετική ρύθμιση που έχει στα σκαριά το υπουργείο Ανάπτυξης. Ο διακηρυγμένος στόχος είναι η μόνιμη μείωση στις τιμές βασικών αγαθών και η καταπολέμηση της ακρίβειας, αλλά και αυτή η παρέμβαση μένει να αποδειχθεί πόσο αποτελεσματική θα είναι.

Η πλειονότητα των προσφορών και των εκπτώσεων θα είναι απευθείας στην τελική τιμή των προϊόντων, έτσι ώστε οι καταναλωτές να αγοράζουν κάθε ημέρα φθηνότερα προϊόντα, αλλά και να μπορούν να συγκρίνουν πιο εύκολα τις τιμές τους.

Με αυτόν τον τρόπο, θα υπάρξουν «καθαρές» τιμές στα ράφια των σούπερ μάρκετ και θα καταπολεμηθούν οι «μαϊμού» προσφορές, που παραπλανούν τους καταναλωτές.

Σε κάθε περίπτωση, όμως, όπως έχουν ξεκαθαρίσει κυβερνητικοί αξιωματούχοι, δεν τίθεται θέμα κατάργησης των προσφορών ή των εκπτώσεων στα σούπερ μάρκετ. «Αυτό που επιδιώκεται είναι να μπει μια τάξη στο χάος των προσφορών και των εκπτώσεων στα σούπερ μάρκετ, αλλά και να υπάρξει μείωση των τιμών σε μόνιμη βάση», τονίζουν χαρακτηριστικά.

Σήμερα, οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ πραγματοποιούν εκατοντάδες προσφορές σε προϊόντα ευρείας κατανάλωσης, όπως, μεταξύ άλλων, σε τρόφιμα, απορρυπαντικά, προϊόντα προσωπικής υγιεινής, καλλυντικά κ.ά.

Υπολογίζεται ότι επτά στα 10 προϊόντα πωλούνται στα σούπερ μάρκετ υπό το καθεστώς κάποιας μορφής προωθητικής ενέργειας.

 

Τι θα απαγορευτεί και τι θα επιτρέπεται

Έτσι λοιπόν δεν θα επιτρέπονται εκπτώσεις και προσφορές σε προϊόντα που προηγουμένως έχουν ανατιμηθεί.

Για παράδειγμα, εάν ένα τρόφιμο ή ένα απορρυπαντικό έχει ανατιμηθεί 10 λεπτά, δεν θα μπορεί στη συνέχεια να πωλείται με προσφορά 1+1 δώρο.

Σε αυτές τις περιπτώσεις, μένει να προσδιοριστεί το χρονικό διάστημα μετά το οποίο θα δίνεται η δυνατότητα να γίνονται προσφορές σε προϊόντα που έχουν ανατιμηθεί. Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, μια τέτοια ρύθμιση είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, καθώς δεν γίνεται από τη μία να αυξάνονται οι τιμές των προϊόντων σε ποσοστό 10% ή και 20% και στη συνέχεια να πωλούνται με έκπτωση 30%.

Θα υπάρξουν ρυθμίσεις έτσι ώστε η τιμή μιας προσφοράς 1+1 να είναι ίδια με την τιμή της μονάδας στο ίδιο προϊόν.

Με τη συγκεκριμένη ρύθμιση, οι προσφορές θα είναι πραγματικές, καθώς έχει παρατηρηθεί σε ορισμένες περιπτώσεις ένα προϊόν, για παράδειγμα, να πωλείται 1 ευρώ και όταν είναι σε προσφορά 1+1 δώρο να διατίθενται προς 1,5 ευρώ, κάτι το οποίο καταργεί αυτομάτως την έννοια και την ουσία της προσφοράς. Επίσης, θα γίνονται πιο εύκολα οι συγκρίσεις τόσο από τους καταναλωτές όσο και από τις ελεγκτικές υπηρεσίες.

Οι εκπτώσεις

Οι εκπτώσεις θα γίνονται σε ένα συγκεκριμένο ποσοστό επί των συνολικών προϊόντων που πουλά ένα σούπερ μάρκετ. Μια πρώτη σκέψη είναι οι προσφορές να επιτρέπονται στο περίπου 20% των προϊόντων.

Σημειώνεται ότι ένα μεσαίο σούπερ μάρκετ έχει στα ράφια του περίπου 10.000 διαφορετικά προϊόντα και ένα μεγάλο περίπου 20.000. Με αυτόν τον τρόπο, οι καταναλωτές θα έχουν μια πιο ξεκάθαρη εικόνα για τις προσφορές που κάνει ένα σούπερ μάρκετ. Μια ακόμη πρόταση που έχει πέσει στο τραπέζι των συζητήσεων αφορά τα ποσοστά των εκπτώσεων. Έτσι, αναζητείται τρόπος ώστε οι εκπτώσεις να εξορθολογίζονται και να μη γίνονται για καθαρά επικοινωνιακούς λόγους.

Προς αυτή την κατεύθυνση, εξετάζεται το ενδεχόμενο να μπει ένα πλαφόν στο ύψος των εκπτώσεων, δηλαδή η μεγαλύτερη έκπτωση που γίνεται στα σούπερ μάρκετ να μην υπερβαίνει ένα συγκεκριμένο ποσοστό, το οποίο δεν αποκλείεται να οριστεί σε περίπου 30%.

Στόχος, σύμφωνα με πληροφορίες, είναι με τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία να μην πραγματοποιούνται πολύ μεγάλες εκπτώσεις, που εγείρουν πολλά ερωτήματα στους καταναλωτές και πιθανόν κάποιες να μην ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Από την άλλη, αν οι βιομηχανίες τροφίμων και άλλων καταναλωτικών προϊόντων θέλουν να πραγματοποιήσουν μεγάλες εκπτώσεις, θα μπορούν να το κάνουν κατευθείαν στην τιμή του προϊόντος.

Για παράδειγμα, δεν χρειάζεται να διαφημίζεται ότι ένα απορρυπαντικό έχει 50% έκπτωση και από 10 ευρώ πωλείται στα 5 ευρώ το τεμάχιο, αλλά θα μπορεί να πωλούν το προϊόν τους στα 5 ευρώ, έτσι ώστε να μην «ανεβοκατεβαίνουν» οι τιμές και να μπορούν να τις συγκρίνουν πιο εύκολα οι καταναλωτές.

Σύμφωνα με τον υπουργό Ανάπτυξης Κώστα Σκρέκα, το νομοσχέδιο αναμένεται να ψηφιστεί εντός του πρώτου τριμήνου της νέας χρονιάς.

 

 

Σκρέκας: Με «καθαρές τιμές» και πλαφόν στο περιθώριο κέρδους η αντιμετώπιση της ακρίβειας - Τα τέσσερα μέτρα που εξήγγειλε ο υπουργός Ανάπτυξης

 

Πλαφόν στο περιθώριο μεικτού κέρδους στο βρεφικό γάλα ανακοίνωσε χθες ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, παρουσιάζοντας τα νέα μέτρα κατά της ακρίβειας ενώ για προϊόντα ευρείας χρήσης εξήγγειλε ότι θα περιοριστούν οι συνολικές εκπτώσεις των προμηθευτών κατά 30%.

Ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, προχώρησε σε εξειδίκευση των μέτρων που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

 

Συγκεκριμένα, ο υπουργός Ανάπτυξης ανακοίνωσε τα εξής τέσσερα μέτρα:

- Πρώτον, ανακοίνωσε μείωση των παροχών προς τα σούπερ μάρκετ για εξασφάλιση χαμηλότερων τιμών. «Περιορίζουμε τις εκπτώσεις κατά 30% και μεταφέρουμε το όφελος στον καταναλωτή στις τιμές στο ράφι», τόνισε ο κ. Σκρέκας και πρόσθεσε ότι το μέτρο αφορά «απορρυπαντικά, καθαριστικά σπιτιού, αφρόλουτρα, σαμπουάν και βρεφικές πάνες».

- Δεύτερον, ανακοίνωσε την αποτροπή αδικαιολόγητων ανατιμήσεων. «Δεν επιτρέπουμε στους προμηθευτές, που αυξάνουν τις τιμές, προωθητικές ενέργειες για 3 μήνες». Όπως είπε ο υπουργός, το μέτρο αυτό αφορά όλα τα προϊόντα που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ.

- Τρίτον, έκανε λόγο για «Καθαρές τιμές από το χωράφι στο ράφι». Συγκεκριμένα, η κυβέρνηση υποχρεώνει τους προμηθευτές να τιμολογούν τα μέτρα και να τα διαθέτουν στο λιανεμπόριο σε καθαρές τιμές. Όπως διευκρίνισε, θα επιστρέφεται πιστωτικό τιμολόγιο 3% μόνο για φύρα.

- Τέταρτον, τόνισε ότι θεσπίζεται πλαφόν στο μεικτό περιθώριο κέρδους στο βρεφικό γάλα. Ειδικότερα, το πλαφόν ορίζεται ως το άθροισμα του λειτουργικού κόστους της εταιρείας και εμπορικού κέρδους 7%, σύμφωνα με τον κ. Σκρέκα.


Σύνδεση Συνδρομητή

Καλώς Ήρθατε! Συνδεθείτε στο λογαριασμό σας

Να με θυμάσε Ξεχάσατε τον κωδικό σας;

Δεν είστε συνδρομητής; Αίτηση Εγγραφής

Ξεχάσατε τον κωδικό σας

Αίτημα Εγγραφής