breaking news Νέο

Αναζήτηση: ορειβάτες

ΒΕΡΜΙΟ, Ξηρολίβαδο – κορυφή Αρσούμπασι 1878 μ., Κυριακή 19 Μαρτίου 2023, με τους Ορειβάτες Βέροιας

Η φύση την  Άνοιξη στο Ξηρολίβαδο με τις οξιές τις δρυς και τα δενδρόπευκα μας εντυπωσιάζει. Τα δένδρα αρχίζουν να ‘’φορούν ‘’ το ανοιξιάτικο φόρεμα τους.   Αφήσαμε πίσω μας την πόλη της Βέροιας.  Η ίδρυση της χάνεται στα μυθικά χρόνια. Πήρε το όνομα της από τη νύμφη Βέροια κόρη του Ωκεανού και της Θέτιδος. Πρώτη ιστορική αναφορά γίνεται από τον Θουκιδίδη το 432 π. Χ. κατά την εκστρατεία των Αθηναίων...

Διαβάστε το άρθρο

ΟΡΟΣ ΒΕΛΙΑ, κορυφή Γρίβας 1763 μ., Κυριακή 12 Μαρτίου 2023, με τους Ορειβάτες Βέροιας

Απόδραση στο βουνό της Σιάτιστας.   Φύγαμε από την Βέροια στις 7. Διαδρομή Βέροια – Κοζάνη – Ξηρολίμνη. Μετά από μια κοντινή διαδρομή, πλησιάζουμε στην Σιάτιστα. Απλωμένη στους πρόποδες του όρους Βέλια σε υψόμετρο 920 μέτρων, με ιστορία και πολλά γουναράδικα. Η Σιάτιστα που λέγεται και φλωροχώρι επειδή οι γυναίκες είναι στολισμένες με άφθονα φλουριά, είναι  μετά την Καστοριά το δεύτερο κέντρο...

ΠΑΪΚΟ, Κορυφή Γκόλα – Τσούκα 1657 μ., Κυριακή 5 Nοεμβρίου 2023, με τους Ορειβάτες Βέροιας

Ορειβατούμε ανάμεσα στις πλαγιές και νοιώθουμε το φτερούγισμα της ψυχή μας στην αναπάντεχη συνάντηση με την ελευθερία. Η νεκρή φύση και ο ανοιξιάτικος καιρός με τους απίθανους  χρωματικούς  συνδυασμούς μας δημιουργούν παραμυθένια διάθεση. Φύση  χιονισμένη, μυστηριακή, ειδυλλιακή, πλανεύτρα.   Ξημερώνει… Η πόλη της Βέροιας ξεδιπλώνεται νωχελικά κάτω από τα πόδια μου καθώς αγναντεύω από το μπαλκόνι...

Διαβάστε το άρθρο

ΒΕΡΜΙΟ, Κορυφή Αγκάθι 1750μ, Κυριακή 19 Φεβρουαρίου 2023, με τους Ορειβάτες Βέροιας

Πηγή αστείρευτης γνώσης το βουνό σε προσκαλεί σε ένα ταξίδι χαράς, ομορφιάς, εμπειρίας, αυτογνωσίας  και μάθησης….  Η πεζοπορία προσφέρει την ευκαιρία της απωθημένης ίσως επαφής με την ξεχασμένη νομαδική μας φύση.! Πεζοί ταξιδιώτες , τον 21ο αιώνα ….; Η ανάβαση πράξη σιωπής και πειθαρχίας μόλις άρχισε …...   Φύγαμε από  τη Βέροια στις  8 …. …… έξι  φίλοι ορειβάτες για μια  ΄΄κοντινή΄΄ ορειβατική...

ΒΕΡΜΙΟ, ΚΟΥΜΑΡΙΑ – 5 ΠΥΡΓΟΙ 1750 μ, Κυριακή 12 Φεβρουαρίου 2023 - Πορεία στο χιόνι - Με τους Ορειβάτες Βέροιας

Βουνοκορφές  ατέλειωτες,  φαράγγια  και  ρέματα,  δάση  σκιερά που κάνουν την ορειβασία  πιότερο  σιωπηλή, ξεχασμένα  περάσματα, πανέμορφα χωριά. ( Κουμαριά  Ξηρολίβαδο και  Σέλι ) Το Βέρμιο, με ιστορία συνοδευμένη  από μύθους και δοξασίες,  κατορθώματα  ηρώων  και  θεών, περάσματα  βασιλιάδων  και  αγίων, είναι εδώ, μας  περιμένει  μας  καρτερεί.!   Σήμερα  ορειβασία στο δικό μας βουνό το Βέρμιο. ...

ΥΠΑΠΑΝΤΗ 1100μ., 5 Φεβρουαρίου 2023, με τους Ορειβάτες Βέροιας

Μπήκαμε στο δάσος , τα δένδρα ζωντανά εδώ και εκατοντάδες χρόνια , είδαν τα χιόνια να τα σκεπάζουν αναρίθμητες φορές , είδαν να τρέχουν ανάμεσα τους  ζαρκάδια , αρκούδες , λύκοι , αλεπούδες και αγριογούρουνα .   Με την μελωδία κάποιων πουλιών συνεχίζουμε την ανάβαση .   Ξημέρωσε …..!  και η μέρα με το ανοιχτόχρωμο δίχτυ της αρχίζει να φωτίζει όλη την πλάση γύρω  . Φύγαμε από  τις  8  η ώρα πρωινό  Κυριακής...

ΒΕΡΜΙΟ, Ιμπιλί (1652μ.) - Φούρκα (1551μ.), Πορεία στο χιόνι, Κυριακή 22 Ιανουαρίου 2023, με τους Ορειβάτες Βέροιας

Ένα ταξίδι τόσο κοντά από την πόλη της Βέροιας και τόσο μακριά ! Το βουνό ασκεί πάνω μας μια μυστική έλξη, ψιθυριστά μας γνέφει να διαβούμε τη ράχη του και να ανεβούμε στην κορφή του.   Φύγαμε από την Βέροια κάτω από ένα παγωμένο ουρανό  στις 8,  πρωινό Κυριακής.  Ανεβαίνουμε τις στροφές του δρόμου με κατεύθυνση το χωριό Καστανιά και την Παναγία Σουμελά. Μετά από εικοσιπέντε λεπτά διαδρομής  μέσα  από...

Διαβάστε το άρθρο

ΒΕΡΜΙΟ, ΑΡΣΟΥΜΠΑΣΙ 1874 μ, Κυριακή 22 Ιανουαρίου 2023, ΚΟΠΗ ΒΑΣΙΛΟΠΙΤΑΣ, με τους Ορειβάτες Βέροιας

Στους πρόποδες του Βερμίου όρους βρίσκονταν κάποτε οι θρυλικοί κήποι του Βασιλιά Μίδα. Και ήταν πολύ περήφανοι οι Βρύγες για  τους ξακουστούς  κήπους με τα ονομαστά τριαντάφυλλα…. Τα δένδρα  ξεπροβάλλουν μέσα από την ομίχλη σαν ξωτικά παραμυθιού.  Η πορεία αρχίζει, τώρα ακούγονται μόνο τα βήματα μας πάνω στo χιονισμένο τοπίο.  Γεμίζω τη ματιά μου με άπειρες εικόνες, παντού το λευκό που ξεχωρίζει.!   Ο...

Πιέρια (θέση Γκόλνα) 1235μ., Κυριακή 15 Ιανουαρίου 2023 , με τους Ορειβάτες Βέροιας

Το βουνό μας προσκαλεί φιλικά με κάθε πλαγιά του, με κάθε κορυφή του, οι στιγμές αποκτούν σημασία καθώς προσπαθείς να γεμίσεις παραστάσεις με όλες σου τις αισθήσεις. Eνα μελαγχολικό  τοπίο με τα χρώματα του Χειμώνα  μας  υποδέχεται. Πεζοπορούμε τώρα σε πανύψηλο δάσος οξιάς…..   Περάσαμε την γέφυρα και το φράγμα του Αλιάκμονα, η χειμωνιάτικη καλοκαιρία  συνεχίζεται. Ποτάμι πανάρχαιο,  μυθικό που...

ΒΕΡΜΙΟ, Χαμίτης 2065μ., 8 Ιανουαρίου 2023, με τους Ορειβάτες Βέροιας

Ένα τοπίο χειμωνιάτικο , πανέμορφο ξετυλίγεται μπρος τα μάτια μας, με αρχέγονα δάση, δρυς, οξιές, πεύκα και έλατα. Η ψυχή σου αφήνεται στα δίχτυα  αυτής της πανέμορφης φύσης, πως να εκφραστείς πώς να μπορέσεις να χωρέσεις στις λέξεις  αυτό το θαύμα της φύσης;   Φύγαμε από τη Βέροια στις 7 +30 το πρωί  προορισμός  η πόλη της Νάουσας  και  το χιονοδρομικό κέντρο 3-5 Πηγάδια . Εκτεταμένα ερείπια  στην περιοχή...

ΒΕΡΜΙΟ, Κορυφή Μαγούλα 1705 μ., Δευτέρα 26 Δεκεμβρίου 2022, με τους Ορειβάτες Βέροιας

Οι πρώτες χειμωνιάτικες ψύχρες σε αναζωογονούν από την υπνηλία του Φθινοπώρου. Πόσο μάλλον όταν βρίσκεσαι μέσα στη φύση, αναπνέεις τον καθαρό αέρα, βλέπεις και αισθάνεσαι τα χρώματα της φύσης να αλλάζουν μορφή και πρόσωπο. Ο Χειμώνας είναι εδώ άκου τον ψίθυρο του……..!    Ξημερώνει και από το παράθυρο το φως του  πρωινού ολοένα και φωτίζει το δωμάτιο. Ξημέρωσε….! Φύγαμε από την πόλη της Βέροιας στις 8...

Διαβάστε το άρθρο

ΠΙΕΡΙΑ, Κορυφή Αρβανίτης 2.037 μ., Κυριακή 18 Δεκεμβρίου 2022, με τους Ορειβάτες Βέροιας

Εδώ στις καταπράσινες πλαγιές μυήθηκε ο ξακουστός Ορφέας την τέχνη του τραγουδιού και της ποίησης. Μπήκαμε στο δάσος, η αύρα του καθαρού ορεινού αέρα εισβάλλει στα πνευμόνια μας, τώρα αφήνεσαι στην καθαρότητα του πράσινου τοπίου.   Βέροια –Σφηκιά –Ριζώματα –Ελατοχώρι .  Αργά  και απολαυστικά ξετυλίγεται  ο δρόμος  προς  το Ελατοχώρι  η διαδρομή  πανέμορφη.  Η ποικιλία των κοιλάδων και των...

ΒΟΡΡΑΣ, Κορυφή Πιπερίτσα 1998μ., Κυριακή 10 Δεκεμβρίου 2022 - Πορεία στο χιόνι - Με τους Ορειβάτες Βέροιας

Βρίσκονται στην κορυφή…. τώρα από εδώ ψηλά  απολαμβάνουν την θέα. Όλη η Πελαγονία χωράει στο οπτικό τους πεδίο, όλα τα βουνά από τον Όλυμπο έως τον Βαρνούντα.   Έφυγαν   από τη Βέροια  το πρωί στις 7 +30,   3 φίλοι ορειβάτες κάτω από ένα συννεφιασμένο  ουρανό, για τον παλιό  Άγιο - Αθανάσιο. Διαδρομή  Βέροια- Έδεσσα- Άρνισσα- παλιός Άγιος Αθανάσιος.   Μετά από μια  διαδρομή 40 λεπτών, μπροστά τους...

Διαβάστε το άρθρο

ΒΕΡΜΙΟ, Χιονοδρομικό 3- 5 Πηγάδια, 4 Δεκεμβρίου 2022, Πορεία στο χιόνι, με τους Ορειβάτες Βέροιας

Ένα τοπίο μαγευτικό ξετυλίγεται μπρος τα μάτια μας, με αρχέγονα δάση, δρυς, οξιές, πεύκα και έλατα. Η ψυχή σου αφήνεται στα δίχτυα  αυτής της πανέμορφης φύσης, πως να εκφραστείς πώς να μπορέσεις να χωρέσεις στις λέξεις αυτό το θαύμα της φύσης ;   Φύγαμε από τη Βέροια στις 7 και 30 , 9 φίλοι ορειβάτες  κάτω από ένα βροχερό ουρανό. Προορισμός  η πόλη της Νάουσας  και το χιονοδρομικό  κέντρο 3-5 Πηγάδια . ...

ΜΠΟΥΡΙΝΟΣ, με τους ορειβάτες Βέροιας, Υψόμετρο 1.868 μ., Κυριακή 27 Νοεμβρίου 2022

Είναι το νοτιότερο βουνό σε μια οροσειρά που περιλαμβάνει τα όρη ,Περιστέρι , Βαρνούντας , Βίτσι , Σινιάτσικο  και Βέλλια . Η βόρεια και ανατολική πλευρά του ανήκει στο νομό  Κοζάνης , ενώ η νοτιοδυτική στο νομό Γρεβενών . Παρέμεινε πολλά χρόνια άγνωστο στο ευρύ κοινό , φυσιολάτρες και λίγοι ντόπιοι γνώριζαν το βουνό και το επισκεπτόταν τακτικά , ενώ οι περισσότεροι κάτοικοι της περιοχής το επισκέπτονται μια...

Διαβάστε το άρθρο

ΞΗΡΟΛΙΒΑΔΟ, Κορυφή Ασούρμπασι 1874μ., Κυριακή 19 Νοεμβρίου 2022, με τους Ορειβάτες Βέροιας

Ένας φθινοπωρινός πίνακας ξεπροβάλλει μπροστά μας μέσα στην πρωινή καταχνιά. Ορειβατούμε χαζεύοντας το νοτισμένο τοπίο τριγύρω αλλά και ένα κομμάτι του ανατολικού Βέρμιου που απλωνόταν μεγαλόπρεπα απέναντι μας. Αφεθήκαμε στη μαγεία του δάσους γεμίζοντας τα μάτια μας πανέμορφες εικόνες.   Η ορειβασία σήμερα, είναι το βασικό άθλημα του βουνού, η ορειβασία προέρχεται από την ύπαρξη της...

ΟΡΟΣ ΒΕΛΛΙΑ, κορυφή Γρίβας 1763 μ., Κυριακή 13 Νοεμβρίου 2022, με τους Ορειβάτες Βέροιας

Απόδραση στο βουνό της Σιάτιστας.   Φύγαμε από την Βέροια στις 7. Διαδρομή Βέροια – Κοζάνη – Ξηρολίμνη. Μετά από μια κοντινή διαδρομή, πλησιάζουμε στην Σιάτιστα. Απλωμένη στους πρόποδες του όρους Βέλλια σε υψόμετρο 920 μέτρων, με ιστορία και πολλά γουναράδικα. Η Σιάτιστα που λέγεται και φλωροχώρι επειδή οι γυναίκες είναι στολισμένες με άφθονα φλουριά, είναι  μετά την Καστοριά το δεύτερο κέντρο...

Διαβάστε το άρθρο

ΒΟΡΡΑΣ, (Κορυφή σκληρή - πέτρα ΄΄"κρέμινακ" 2157μ.), Σάββατο 5 Νοεμβρίου 2022, με τους ορειβάτες Βέροιας

Φύση εκθαμβωτικά σκληρή, μεγαλειώδη, απόκοσμη. Οι εικόνες  που  απλώνονται  τριγύρω,  μας  δημιουργούν  περίεργες αισθήσεις. Μαγεμένοι  από την μαγεία της φύσης  αφηνόμαστε  για λίγο στον χώρο των  αισθήσεων.       Φύγαμε από την Βέροια στις 7 νύχτα ακόμη,  διαδρομή Βέροια –Ριζό-Έδεσσα- Άγρας – Καρυδιά – Καϊμακτσαλάν. Η πόλη της Έδεσσας ξεπροβάλλει. Το 814 π.Χ.  Ο Ηρακλείδης Κάρανος την κάνει...

ΕΝΙΠΕΑΣ, Κυριακή 30 Οκτωβρίου 2022, με τους Ορειβάτες Βέροιας

Ενιπέας…….. γοητευτικός, αγέρωχος, μυστηριώδης, καταπράσινος. Λίγο ψηλότερα ο μέγας δημιουργός, σμίλεψε γλυπτά απαράμιλλης τέχνης. Τις κορυφές του μυθικού Όλυμπου…..!   Αφήσαμε δεξιά μας το Δίον. Ανάμεσα στους θεούς που λατρευόταν κύρια θέση κατείχε ο Ολύμπιος Δίας. Από τον οποίο πήρε το όνομα της η πόλη. Γνώρισε ακμή από το τέλος του 6ου π. Χ. αιώνα έως τις αρχές του 4ου αιώνα μ. Χ. Πλησιάζουμε το...

ΒΕΡΜΙΟ –ΣΤΟΥΡΝΑΡΙ 1768 μ, Κυριακή 23 Οκτωβρίου 2022, με τους Ορειβάτες Βέροιας

Σαν  από  ταινία  ξεπροβάλλει  μπρος τα μάτια μας, το Ξηρολίβαδο. Στην καρδιά αυτού του σκηνικού  η σκηνοθέτης  φύση  φιλοτέχνησε  για αιώνες  τώρα  ένα απίθανο  ζωγραφικό  πίνακα  με εικόνες  και  αισθήσεις. Μάρτυρες  εμείς, αυτής της πανέμορφης  σκηνής  συνεχίζουμε  μαγεμένοι  να οδοιπορούμε μέσα στο τοπίο του Oκτωβρίου.  Η φύση είναι εδώ άκου τον ψίθυρο της….!          Ξεκινήσαμε χωρίς...

Σύνδεση Συνδρομητή

Καλώς Ήρθατε! Συνδεθείτε στο λογαριασμό σας

Να με θυμάσε Ξεχάσατε τον κωδικό σας;