breaking news Νέο

Τ.Συμεωνίδης στη web tv της ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ «Αν δεν αλλάξει η ΚΥΑ, το 2019 δεν θα υπάρξει μεταφορά μαθητών»

Τ.Συμεωνίδης στη web tv της ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ «Αν δεν αλλάξει η ΚΥΑ, το 2019 δεν θα υπάρξει μεταφορά μαθητών»

Κώδωνα ή καλύτερα… «καμπαναριό» κινδύνου για τις σχολικές μεταφορές έκρουσε ο πρόεδρος των Υπεραστικών ΚΤΕΛ Ημαθίας, Τάσος Συμεωνίδης, στην αποκλειστική συνέντευξη που παραχώρησε στις ΑΝΑ…κρίσεις της διαδικτυακής τηλεόρασης της ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ (www.imerisia-ver.gr), την Πέμπτη 4 Οκτωβρίου, με παράλληλη αναμετάδοση από το ραδιόφωνό μας, «ΡΑΔΙΟ ΑΙΧΜΗ-102,8). Στην άκρως ενδιαφέρουσα συζήτηση που είχαμε, ο κ. Συμεωνίδης τόνισε ότι, αν το 2019, οπότε και λήγει ο τριετής, διεθνής, διαγωνισμός στην Ημαθία, για τις σχολικές μεταφορές, δεν έχει αλλάξει η Κοινή Υπουργική Απόφαση, που καθορίζει το πλαίσιό τους, επιφέροντας τεράστια οικονομικά προβλήματα στους μεταφορείς, το ΚΤΕΛ Ημαθίας δεν πρόκειται να συμμετάσχει στον επόμενο, με ό,τι αυτό σημαίνει για τους μαθητές των σχολείων, των γυμνασίων και των λυκείων της περιφερειακής μας ενότητας, που μεταφέρονται καθημερινά προς και από τις σχολικές μονάδες, οι οποίοι αγγίζουν τις 2.500! Σας παρουσιάζουμε λοιπόν τα πιο ενδιαφέροντα σημεία της συνέντευξής μας με τον πρόεδρο των ΚΤΕΛ, στο σημερινό φύλλο της Παρασκευής 5ης Οκτωβρίου.

Τα υπεραστικά ΚΤΕΛ Ημαθίας

«Ιδρύθηκαν το 1952.  Διαθέτουν σήμερα 76 λεωφορεία στις γραμμές και 6 τουριστικά, ενώ συμμετέχουν 100 ιδιοκτήτες. Στο παρελθόν υπήρξε και γυναίκα οδηγός, η οποία σήμερα είναι ιδιοκτήτης λεωφορείου».

Ποτέ κανένα χωριό δεν έμεινε χωρίς συγκοινωνία

«Εξυπηρετούμε όλες τις «άγονες» γραμμές. Ποτέ κανένα χωριό δεν έμεινε χωρίς συγκοινωνία, με οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες. Πάντα γνώμονάς μας υπήρξε η εξυπηρέτηση των συμπολιτών μας».

Το χρονικό της…ταλαιπωρίας των μαθητικών μεταφορών!

«Όλα κυλούσαν ομαλά τα προηγούμενα 15 χρόνια, που ήμουν πρόεδρος. Όλα άλλαξαν με την ΚΥΑ του 2015, η οποία, αντί να λύσει, περιέπλεξε τα προβλήματα, αφού έχει χιλιομετρικές δεσμεύσεις για τη μεταφορά των μαθητών. Δικό μας μέλημα είναι να πηγαίνουν και να έρχονται από το σχολείο τα παιδιά με ασφάλεια. Όμως, μαθητές δημοτικού, αν το σχολείο τους απέχει κάτω από 1.200 μέτρα από το σπίτι τους, πρέπει να πάνε με τα…πόδια. Αντίστοιχα το όριο για δωρεάν μεταφορά στο Γυμνάσιο είναι 3.000 μέτρα και στο Λύκειο 5.000 μέτρα. Ο διευθυντής του σχολείου δηλώνει την απόσταση. Επιστρέφουμε στη δεκαετία του…1940-50, αφού τα παιδιά πάνε με τα πόδια, αν είναι κάτω από το χιλιομετρικό όριο».

Ο διεθνής διαγωνισμός του 2015 για τις σχολικές μεταφορές στην Ημαθία

«Το 2015 συμμετείχαμε στο διεθνή διαγωνισμό για τις σχολικές μεταφορές στην Ημαθία. Μέσα σε αυτά τα τρία χρόνια το κράτος τροποποίησε αρκετές φορές τη σύμβαση, για να συρρικνωθεί το κόστος μεταφοράς, η οποία γίνεται όχι σύμφωνα με τις ανάγκες του μαθητή, αλλά με το… «κεφάλι».

Δεν γίνονται φέτος μεταφορές μαθητών σε πολλές περιοχές της Ημαθίας

«Φέτος δεν γίνονται σχολικές μεταφορές σε πολλές περιοχές της Ημαθίας, όπως στην Ειρηνούπολη, στη Φυτειά, στην περιοχή της Αλεξάνδρειας. Πέρσι το εκτελέσαμε μετά από προφορική εντολή του αντιπεριφερειάρχη.  Όταν όμως έφτασε στην οικονομική επιτροπή, μας ειπώθηκε ότι δεν μπορούμε να πληρωθούμε το οφειλόμενο ποσό, που αγγίζει τα 150.000 ευρώ και ότι πρέπει να πάμε στα δικαστήρια, για να τα διεκδικήσουμε, στην καλύτερη των περιπτώσεων μετά από 3 χρόνια. Δεν μπορούμε να στείλουμε λεωφορείο από τη Βέροια να εκτελέσει το δρομολόγιο Αρχάγγελος-Πολυπλάτανος και να πληρωθεί 13 ευρώ για 60 χιλιόμετρα».

Στο πλευρό μας η ΠΚΜ. Δεν είμαστε όμως τράπεζα, για να… δανείζουμε την κυβέρνηση

«Η ΠΚΜ προς τιμή της αποφάσισε να κάνει μεγάλα μεταφορικά πακέτα, ώστε να είναι ικανοποιημένοι όλοι, μεταφορείς και μαθητές. Η εκάστοτε κυβέρνηση όμως δεν ενδιαφέρεται. Οι μεταφορείς αγαπάμε τη δουλειά μας, δεν είμαστε όμως τράπεζα, να δανείζουμε το κράτος. Δεν μπορεί να είμαστε αιμοδότες της κυβέρνησης. Μας οφείλονται 550.000 ευρώ από το Μάιο του 2018, ενώ έχουμε πληρώσει τοις μετρητοίς το ΦΠΑ του μεταφορικού έργου».

Στην Αθήνα-Θεσσαλονίκη υπάρχει ελάχιστο κόστος στις μαθητικές μεταφορές, στην επαρχία όχι

«Στην παλιά ΚΥΑ υπήρχε ελάχιστο κόστος της σχολικής μεταφοράς για όλη τη χώρα, που ήταν 52 ευρώ ανά δρομολόγιο. Τώρα ισχύει μόνο για Αθήνα και Θεσσαλονίκη.  Πέρσι το 80% των δρομολογίων εκεί, κηρύχτηκε άγονο. Το ελάχιστο δρομολόγιο εκεί είναι 105 ευρώ, ενώ σε μας το μέγιστο. Δεν είναι το ίδιο να μεταφέρεις παιδιά στην Αθήνα και στα ορεινά Πιέρια. Σήμερα εκτελούμε το δρομολόγιο Σκυλίτσι-Καβάσιλα με…9,60 ευρώ! Ζητήσαμε από τους βουλευτές της Ημαθίας να ισχύσει το ίδιο μέτρο και στην επαρχία, ενώ το δρομολόγιο να καθορίζεται από την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση».

Χειρότερη η πρόσφατη ΚΥΑ!

«Η πρόσφατη ΚΥΑ είναι χειρότερη από την προηγούμενη. Δεν περιλαμβάνει τίποτε από αυτά που ζητήσαμε από τους βουλευτές στην πρόσφατη σύσκεψη στη «νομαρχία». Καταθέσαμε υπόμνημα, όπως μας το ζήτησαν. Να βγει ένα πακέτο για το σύνολο του μεταφορικού, μαθητικού, έργου, όταν αυτό υπερβεί την προαίρεση +-20% των μεταφερόμενων μαθητών και όχι να υπάρχει ανά δρομολόγιο, όπως συνέβη με το μουσικό σχολείο Βέροιας, που άλλαξε έδρα από τη Βέροια στην Αγία Βαρβάρα, αλλά και έχει περισσότερους μαθητές. Με πρωτοβουλία της Περιφέρειας έγιναν τα δρομολόγια, με τα παιδιά από τη Νάουσα να μεταφέρονται με μεγάλο λεωφορείο. Το πώς θα πληρωθούμε θα το…δούμε. Προσπαθούμε να βρούμε πάντα λύση. Δεν φταίνε ούτε οι μαθητές, ούτε οι μεταφορείς. Κανένας από τους πολιτικούς δεν αναλαμβάνει να κάνει την υπέρβαση και έτσι η κοινή λογική πάει στο καλάθι των αχρήστων. Η περσινή ΚΥΑ έλεγε ότι τα παιδιά έπρεπε να περιμένουν 90 λεπτά στο σχολείο, για να μεταφερθούν, ενώ φέτος έπεσε στα 60. Πριν το 2015 ίσχυε η μεταφορά τους την ώρα που σχολούσαν. Στο βωμό του κόστους ταλαιπωρούν τα παιδιά μας».

Την επόμενη σχολική περίοδο, αν πάμε με τη λογική και το κόστος, δεν θα υπάρχει μεταφορά από τα ΚΤΕΛ μαθητών

«Την επόμενη σχολική περίοδο, αν πάμε με τη λογική και το κόστος, δεν θα υπάρχει μεταφορά μαθητών από τα ΚΤΕΛ. Δεν ξέρω αν το θέμα μας έφτασε μέχρι τον υπουργό Εσωτερικών, όπως είχαν δεσμευτεί οι βουλευτές Είμαστε στη διάθεσή του να πάμε στο Χαρίτση. Δεν φταίνε ούτε οι μεταφορείς, ούτε οι μαθητές, ούτε οι γονείς. Θα είμαστε στο πλευρό τους, σε όποιον αγώνα κάνουν, για να λυθεί οριστικά το ζήτημα. Δεν θα δεχτούμε να συμμετάσχουμε σε μεταφορά «πακέτο», αλλά σε διαγωνισμό που θα έχει ξεχωριστά κάθε δρομολόγιο. Θα κάνουμε ελάχιστο αριθμό δρομολογίων, γιατί πρέπει να επιβιώσουμε. Στην Αθήνα οι μαθητές έχουν την…πολυτέλεια να πάνε στο σχολείο τους με άλλη συγκοινωνία, όπως το μετρό. Στο Δάσκιο πώς θα πάνε, όταν έχουμε 3 άτομα στο πρωινό δρομολόγιο; Θέλουν να επιδοτήσουμε τη σχολική μεταφορά με δικά μας χρήματα; Δεν μπορούμε».

Από το 1,05 στο 1,50 ευρώ το πετρέλαιο κίνησης

«Όταν ξεκινήσαμε τις μεταφορές, το πετρέλαιο κίνησης είχε 1,05 ευρώ και τώρα 1,5. Αυξάνονται τα διόδια. Μπορούμε να διανύσουμε 100 χιλιόμετρα για 17 ευρώ; Πώς θα πληρώσουμε τον οδηγό, τα πετρέλαια, τα έξοδα συντήρησης του στόλου μας; Αν δεν πληρωνόμαστε έγκαιρα, δεν θα έχουμε καλή συντήρηση στα λεωφορεία μας. Το μεράκι μας είναι αυτό που τα κρατά σε καλή κατάσταση».

Έχουμε έναν από τους καλύτερους στόλους στην Ελλάδα

«Τα ΚΤΕΛ Ημαθίας έχουν έναν από τους καλύτερους στόλους στην Ελλάδα. Τα λεωφορεία μας είναι καθαρά και περιποιημένα και οι οδηγοί μας ξεκούραστοι. Οι πολίτες προτιμούν για τις μεταφορές τους τα ΚΤΕΛ. Την τελευταία φορά που επιδοτηθήκαμε από το κράτος για αλλαγή λεωφορείων, ήταν το 2004, λόγω Ολυμπιάδας, με ποσοστό 30%. Σήμερα δεν μπορεί να επενδύσει ένας συνάδελφος 250.000 ευρώ, για να αγοράσει ένα λεωφορείο και να μην πληρώνεται».


Σύνδεση Συνδρομητή

Καλώς Ήρθατε! Συνδεθείτε στο λογαριασμό σας

Να με θυμάσε Ξεχάσατε τον κωδικό σας;

Δεν είστε συνδρομητής; Αίτηση Εγγραφής

Ξεχάσατε τον κωδικό σας

Αίτημα Εγγραφής