breaking news Νέο

Δ.Διαμαντόπουλος, αποκλειστικό : «Ο τρόπος της σχολικής μεταφοράς έχει κλείσει πλέον τον κύκλο του»

Δ.Διαμαντόπουλος, αποκλειστικό : «Ο τρόπος της σχολικής μεταφοράς έχει κλείσει πλέον τον κύκλο του»

Διονύσης Διαμαντόπουλος. Ένας εκπαιδευτικός με πολλές γνωστικές «περγαμηνές», που εδώ και εννιά χρόνια έχει αφήσει την «τάξη», για να βρεθεί στο «τιμόνι» μιας ιδιαίτερα σημαντικής θέσης, αυτής του διευθυντή της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Ημαθίας, έχοντας στο πλευρό του 22 υπαλλήλους στα γραφεία της διεύθυνσης, 22 συνεργάτες, όπως ο ίδιος τους θεωρεί. Κοινωνικός, ευγενικός, δεν έχει τα γνώριμα χαρακτηριστικά του «κομματικού χαρτογιακά», που πρώτα από όλους βάζει τους «ημετέρους» του. Ο Διονύσης υπηρέτησε τους συναδέλφους του από μια θέση ευθύνης, χωρίς ποτέ να μπει σε κομματικούς-παραταξιακούς διαγκωνισμούς. Για αυτό και απολαμβάνει την εκτίμηση και την εμπιστοσύνη τους. Ιδιαίτερα σημαντικά τα όσα μας «έδωσε» σε μια ουσιαστική συνέντευξη, από τις καλύτερες που έχω πάρει, στις ΑΝΑ…κρίσεις της διαδικτυακής μας τηλεόρασης, με ταυτόχρονη αναμετάδοση από το ΡΑΔΙΟ ΑΙΧΜΗ-102,8. Τη συνέντευξη μπορείτε να παρακολουθήσετε μαγνητοσκοπημένη από το site μας (www.imerisia-ver.gr). Στις γραμμές που ακολουθούν, σας παρουσιάζουμε αποσπάσματα από όσα μας είπε ο κ. Διαμαντόπουλος, ο οποίος, όπως μας δήλωσε, δεν θα είναι εκ νέου υποψήφιος για τη θέση του διευθυντή, τον ερχόμενο Ιανουάριο, παραμένοντας βέβαια ως «χρυσή εφεδρεία» στην εκπαίδευση της Ημαθίας, αφού η… αποστράτευσή του θα γίνει μετά από 18 μήνες, όταν και συνταξιοδοτηθεί.

Ο τρόπος της σχολικής μεταφοράς έχει κλείσει τον κύκλο του

«Είμαστε για μια ακόμη φορά στο ίδιο έργο θεατές. Στα δεκάδες μαθητικά δρομολόγια, που γίνονται στην Ημαθία, μεταφέρονται 1.000 περίπου μαθητές της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Δεν πραγματοποιούνται ελάχιστα, αλλά και ένα παιδί να μη μεταφέρεται στο σχολείο είναι σημαντικό για όλους μας. Υπάρχει κώλυμα οικονομικής φύσης και το ζήτημα δεν ανήκει στην αρμοδιότητά μας. Οι μεταφορείς δεν πραγματοποιούν δρομολόγια, που θεωρούν ότι είναι ασύμφορα. Ο τρόπος μεταφοράς των μαθητών έχει κλείσει πλέον τον κύκλο του. Πρέπει πολιτεία και μεταφορείς να καθίσουν σε ένα τραπέζι. Στη σύμβαση μεταφοράς πρέπει να υπάρχει ρήτρα πραγματοποίησης όλων των δρομολογίων. Η πολιτεία πρέπει να τροποποιήσει τα κόστη, αφού έχουν δίκαιο οι μεταφορείς. Υπάρχει διαφορετική αντιμετώπιση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, με εγγυημένο το ελάχιστο κόστος μεταφοράς».

Δεν υπάρχουν κενά στα σχολεία γενικής αγωγής

«Δεν υπάρχουν εκπαιδευτικά κενά στα σχολεία γενικής αγωγής, πρωινά και ολοήμερα. Τα σχολεία ειδικής αγωγής υποστηρίζονται στις δράσεις τους μέσω του ΕΣΠΑ. Έχουμε 3 ειδικά σχολεία σε κάθε πόλη της Ημαθίας. Πρόβλημα, έστω και μικρό, υφίσταται στις τάξεις παράλληλης στήριξης, αφού για 75 παιδιά, υπάρχουν 11 εκπαιδευτικοί. Το Νοέμβριο θα στελεχωθούν με 55 δασκάλους και 6 νηπιαγωγούς ειδικής αγωγής».

               Δεν αλλοιώθηκε ούτε το έθνος μας, ούτε η θρησκεία μας από τα προσφυγόπουλα

«Στο καμπ της Αγίας Βαρβάρας υπάρχουν 25 προσφυγόπουλα, που πηγαίνουν σε απογευματινά τμήματα, μαθαίνοντας ελληνικά, αγγλικά, πληροφορική, μαθηματικά. Αντίστοιχα στην Αλεξάνδρεια, φοιτούν στο 4ο και 5ο δημοτικό 75 παιδιά στα απογευματινά τμήματα. Επίσης 10 προσφυγόπουλα στο 16ο δημοτικό Βέροιας και 16 στο 3ο και 7ο δημοτικό Αλεξάνδρειας φοιτούν σε πρωινά τμήματα. Τα παιδιά γνωρίζουν πολύ καλά ελληνικά, δεν έχουν δημιουργήσει κανένα πρόβλημα συμπεριφοράς. Τούτα τα παιδιά είναι ο δείκτης πολιτισμού μιας κοινωνίας. Ταλαιπωρημένα, φοβισμένα, κλαίνε χωρίς λόγο. Περιγράφουν στη δασκάλα που τους μαθαίνει ελληνικά, την έλλειψη του παππού, της γιαγιάς, του αδελφού τους, βάζοντας το δάκτυλό τους στον κρόταφο, ως ένδειξη ότι σκοτώθηκαν στον πόλεμο. Δεν αλλοιώθηκε λοιπόν ούτε το έθνος, ούτε η θρησκεία μας από αυτά. Οι Έλληνες, αν και είμαστε σε άσχημη οικονομική κατάσταση, παραμένουμε άνθρωποι, πολύ καλύτεροι από λαούς της «πολιτισμένης» Ευρώπης».

                Το σχολείο είναι ο σάκος του μποξ, για μερικούς από τους γονείς!

«Θα ήταν πολύ όμορφο να επιστρέψω εκεί που ξεκίνησα, στην τάξη, μετά τον Ιανουάριο, αλλά πλέον …μεγάλωσα. Στα 9 χρόνια της θητείας μου στη διεύθυνση της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης προσπάθησα με τους συνεργάτες μου να λύσω πολλά από τα προβλήματα του χώρου, αλλά η εκπαίδευση έχει μια εξελισσόμενη δυναμική, που πάντα βρίσκει νέες προκλήσεις. Στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση της Ημαθίας, η μεγάλη πλειοψηφία των εκπαιδευτικών έχουν επαγγελματική συνείδηση και κάνουν καλά τη δουλειά τους. Δυστυχώς αντιμετωπίζουμε υπερβολικές απαιτήσεις γονέων, που θεωρούν ότι το σχολείο είναι  ο… σάκος του μποξ».

Οι εκπαιδευτικοί θεσμοί υπηρετούνται από πρόσωπα

«Μετά από 35 χρόνια, καταργήθηκε ο θεσμός του σχολικού συμβούλου και αντικαταστάθηκε με μια νέα δομή, τους συντονιστές εκπαιδευτικού έργου.  Ο θεσμός φυσικά υπηρετείται από πρόσωπα. Υπάρχουν επίσης αλλαγές στο ΚΕΣΥ, το ΚΕΔΥ και άλλες υπηρεσίες, που στελεχώνονται με περισσότερο προσωπικό, ώστε να υπάρξει διάγνωση των μαθητικών αναγκών, αλλά και ενημέρωση γονέων και εκπαιδευτικών. Το ΚΠΕ της Νάουσας, όπως και αντίστοιχα όλης της χώρας, μετονομάστηκαν σε Κέντρα Αειφορίας».

 Θόδωρος Ελευθεριάδης 

 


Σύνδεση Συνδρομητή

Καλώς Ήρθατε! Συνδεθείτε στο λογαριασμό σας

Να με θυμάσε Ξεχάσατε τον κωδικό σας;

Δεν είστε συνδρομητής; Αίτηση Εγγραφής

Ξεχάσατε τον κωδικό σας

Αίτημα Εγγραφής