breaking news Νέο

Ευγενία Καβαλλάρη στο ΡΑΔΙΟ-ΑΙΧΜΗ : «Χρειάζονται αγώνες διαρκείας σε κοινό μέτωπο γονιών-εκπαιδευτικών-μαθητών»

Ευγενία Καβαλλάρη στο ΡΑΔΙΟ-ΑΙΧΜΗ : «Χρειάζονται αγώνες διαρκείας σε κοινό μέτωπο γονιών-εκπαιδευτικών-μαθητών»

Συνέντευξη στο ΡΑΔΙΟ-ΑΙΧΜΗ και στην εκπομπή ΛΟΓΙΑ ΣΤΑΡΑΤΑ έδωσε η πρόεδρος του Συνδέσμου Φιλολόγων Ημαθίας, Ευγενία Καβαλλάρη, το πρωί της Δευτέρας 27/4.

Σε ερώτηση σχετικά με την εμπειρία της από την «τηλεκπαίδευση» σημείωσε τα προβλήματα που υπήρχαν σε σχέση με Η/Υ, συμμετοχή μαθητών αλλά και τις τιτάνιες προσπάθειες που καταβλήθηκαν από τους εκπαιδευτικούς και υπογράμμισε: «Η σχέση δασκάλου –μαθητή δεν μπορεί να υποκατασταθεί από καμιά πλατφόρμα, κανένα ηλεκτρονικό μέσο επικοινωνίας. Μπορεί η «εξ αποστάσεως εκπαίδευση» να παρουσιάζεται από τους Γραμματείς και τους Φαρισαίους της εποχής μας σαν το μαγικό ραβδί που καλύπτει τις μαθησιακές ανάγκες των μαθητών σε αυτή την ταραγμένη περίοδο λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, όμως στην πραγματικότητα όχι μόνο δεν τις καλύπτει, αλλά διευρύνει το κοινωνικό και εκπαιδευτικό χάσμα μεταξύ των μαθητών προκαλώντας συνάμα ποικίλες παρενέργειες. Επιπλέον έρευνες επιβεβαιώνουν ότι η τηλεδιδασκαλία δεν ενδείκνυται για αδύναμους μαθητές και όσους παρουσιάζουν μαθησιακές δυσκολίες. Μια εκπαιδευτική πολιτική που αποκλείει μαθητές είναι εκ των πραγμάτων όχι απλά άστοχη, αλλά κυρίως μία ταξική πολιτική. Τέλος υπογράμμισε την πρόθεση της κυβέρνησης και όχι μόνο(δηλώσεις Γαβρόγλου, Φώφης Γεννηματά) να αποτελέσει η τηλεκπαίδευση βασικό εργαλείο κάλυψης διδακτικών αναγκών όπου και όποτε χρειαστεί.»

Το Πολυνομοσχέδιο της Εκπαίδευσης

Όσο δε αφορά το Πολυνομοσχέδιο για την Εκπαίδευση που τέθηκε σε διαβούλευση υπογράμμισε σχετικά με την ακολουθούμενη διαδικασία:  «Η κυβέρνηση, αντί να λύσει τα σημαντικά στο χώρο της Παιδείας, τα οποία διογκώθηκαν και από τις συνθήκες της πανδημίας, νομοθετεί βάζοντας παραπέρα εμπόδια στη μόρφωση των παιδιών, κάνοντας χειρότερο, πιο άδικο και ταξικό το σχολείο. Και επιλέγει να το κάνει αυτήν την περίοδο ώστε να αντιμετωπίσει τις λιγότερες δυνατές αντιδράσεις, όπως έκανε με το πανεπιστημιακό άσυλο, που το κατάργησε μέσα στο κατακαλόκαιρο, όπως έκανε και η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ πέρυσι, με το νόμο για την πρόσβαση στα ΑΕΙ και το Λύκειο, τον οποίο ψήφισε μέσα στις διακοπές του Πάσχα.»

Για την ουσία του Πολυνομοσχεδίου

Για την ουσία του πολυνομοσχεδίου κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στα ζητήματα β’θμιας εκπαίδευσης σημείωσε: : «Τα εξεταζόμενα μαθήματα αυξάνονται και στο Λύκειο, όπου τα παιδιά θα εξετάζονται σε 7 μαθήματα στη Β' Λυκείου, από 6 σήμερα, και σε 5 στη Γ' Λυκείου από 4 σήμερα (στην Α' Λυκείου παραμένουν στα 8). Ωστόσο, το Λύκειο μετατρέπεται σε πιο σκληρό εξεταστικό κέντρο από την αρχή έως το τέλος του, αφού επανέρχεται η «Τράπεζα Θεμάτων» από την ερχόμενη σχολική χρονιά, που τα αποτελέσματά της όταν εφαρμόστηκε ήταν καταστροφικά, με τεράστια ποσοστά αποτυχίας των μαθητών, διόγκωση της παραπαιδείας και τυποποίηση της γνώσης. Οι μαθητές του Λυκείου στο τέλος κάθε χρονιάς θα μπαίνουν στη διαδικασία να μελετούν όπως και στις πανελλαδικές εξετάσεις, με απρόσωπα θέματα που δεν λαμβάνουν υπόψη το επίπεδο της κάθε τάξης, το αν έχει καλυφθεί η ύλη σε όλα τα μαθήματα και με τι όρους έχει γίνει αυτό. Να σημειωθεί επίσης ότι ο μέσος όρος προαγωγής/απόλυσης, από 9,5 σήμερα, αυξάνεται σε 10 σε όλο το Λύκειο, επανέρχονται οι συντελεστές βαρύτητας σε συγκεκριμένα μαθήματα στις πανελλαδικές εξετάσεις και οι Ομάδες Προσανατολισμού γίνονται τρεις, από τέσσερις σήμερα, κάτι που θα σημάνει λιγότερους εκπαιδευτικούς στα σχολεία. Στα εξεταζόμενα μαθήματα της Θεωρητικής Κατεύθυνσης, τα Λατινικά επανέρχονται στη θέση της Κοινωνιολογίας από τις εξετάσεις της επόμενης χρονιάς. Στην πραγματικότητα η κυβέρνηση διατηρεί και επεκτείνει το ανταγωνιστικό και υποταγμένο στις εξετάσεις Λύκειο που θεσμοθέτησε από πέρυσι η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, ένα Λύκειο - «εξεταστική αρένα», που θα διογκώσει την παραπαιδεία.

Το «κερασάκι στην τούρτα» είναι η επαναφορά της αναγραφής της «διαγωγής» στα απολυτήρια του Γυμνασίου και του Λυκείου, στο όνομα της πειθαρχίας των μαθητών! Λαμβάνοντας υπόψη μάλιστα ότι κάθε χρόνο οι μαθητές έρχονται αντιμέτωποι με την καταστολή όταν κινητοποιούνται στα σχολεία τους, καταλαβαίνουμε τι θέλει να εξυπηρετήσει το συγκεκριμένο μέτρο...»

Για το περιεχόμενο της Εκπαίδευσης

Αναφορά έκανε και στις παρεμβάσεις του Πολυνομοσχεδίου στα ζητήματα περιεχομένου της εκπαίδευσης: «Η επίθεση της κυβέρνησης στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών δεν συνίσταται μόνο στις περισσότερες εξετάσεις και την αυστηροποίηση των βαθμολογιών, αλλά και στο περιεχόμενο του σχολείου.

Στην πραγματικότητα, αντί να ενισχυθεί η σύγχρονη γενική παιδεία και μόρφωση για όλα τα παιδιά, τελικά ενισχύονται όλα τα εκείνα τα στοιχεία που έχουν οδηγήσει στα σημερινά αδιέξοδα το σχολείο, όπως τα Μαθηματικά του «περίπου», η διδασκαλία της Γλώσσας μέσα από συνταγές μαγειρικής, η αποσπασματικότητα στη γνώση και φυσικά η εκγύμναση στην επιχειρηματικότητα για να μάθουν από μικρή ηλικία οι αυριανοί εργαζόμενοι να σκέφτονται με γνώμονα όχι τα δικά τους συμφέροντα, αλλά αυτά του εργοδότη, σε έναν κόσμο όπου το επιχειρηματικό κέρδος θεωρείται ζωογόνο και πάνω απ' όλα.»

Αξιολόγηση

«Άμεση σχέση με το περιεχόμενο του σχολείου έχει και η πολυσυζητημένη «αξιολόγηση της σχολικής μονάδας», που θα αρχίσει από την ερχόμενη σχολική χρονιά, ενώ θα ακολουθήσει η «αξιολόγηση» των εκπαιδευτικών, που σύμφωνα με τον σχεδιασμό του υπουργείου θα ξεκινήσει του χρόνου (Σεπτέμβρη 2021). Πρόκειται για ρυθμίσεις που παραπέμπουν άμεσα στην παραπέρα ταξική διαφοροποίηση των σχολικών μονάδων, καθώς οι εκπαιδευτικοί στόχοι και τα αποτελέσματα που θα «αξιολογούνται» θα καταλήγουν να προσδιορίζονται από τους ταξικούς παράγοντες που συμβάλλουν στη διαμόρφωση του επιπέδου των μαθητών από σχολείο σε σχολείο, από γειτονιά σε γειτονιά κ.ο.κ.»

Για τα ΕΠΑΛ

«Ρυθμίσεις με αρνητικές συνέπειες για αρκετές κατηγορίες μαθητών φέρνει η κυβέρνηση στα άρθρα 51 και 52 του νομοσχεδίου, που αφορούν τα ΕΠΑΛ. Συγκεκριμένα, μπαίνει ηλικιακό όριο για την εγγραφή ενός μαθητή σε ημερήσιο ΕΠΑΛ, στα 17 έτη. Εάν κάποιος άνω των 17 ετών θέλει να αλλάξει ειδικότητα ή απλά να πάρει απολυτήριο, θα μπορεί να το κάνει μόνο μέσω εσπερινού ΕΠΑΛ. Στην πράξη, για τους μαθητές άνω των 17 ετών, που μέχρι σήμερα επέλεγαν τα ημερήσια ΕΠΑΛ, η παραπάνω ρύθμιση θα σημάνει μετακίνησή τους χωρίς λήψη απολυτηρίου και στροφή στην κατάρτιση σε μεταγυμνασιακά ΙΕΚ.»

Θα πρέπει να υπάρχουν αγώνες

Στο τέλος απάντησε σχετικά με τα «σενάρια» για μειώσεις μισθών στους δημόσιους υπάλληλους αλλά και στις εργασιακές σχέσεις που πάνε να επιβληθούν και στους εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα σημειώνοντας την ανάγκη παλλαϊκού αγώνα για να πληρώσουν την κρίση οι «έχοντες και κατέχοντες» και όχι και πάλι οι εργαζόμενοι.. Καταλήγοντας αναφέρθηκε στις πρώτες αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας εν μέσω πανδημίας- που όπως τόνισε είναι ανάγκη να ενταθούν το επόμενο διάστημα. Αγώνες διαρκείας και σε κοινό μέτωπο με μαθητές και γονείς, αλλά και τη συμμετοχή μαζικών φορέων και συνδικάτων του λαϊκού κινήματος.


Σύνδεση Συνδρομητή

Καλώς Ήρθατε! Συνδεθείτε στο λογαριασμό σας

Να με θυμάσε Ξεχάσατε τον κωδικό σας;

Δεν είστε συνδρομητής; Αίτηση Εγγραφής

Ξεχάσατε τον κωδικό σας

Αίτημα Εγγραφής