breaking news Νέο

ΟΛΥΜΠΟΣ Α.Ε. με εισιτήριο - Γράφει ο Νικόλαος Τσιαμούρας

ΟΛΥΜΠΟΣ Α.Ε. με εισιτήριο - Γράφει ο Νικόλαος Τσιαμούρας

Ο ΟΦΥΠΕΚΑ ( Οργανισμός Φυσικού περιβάλλοντος και κλιματικής αλλαγής ) απεργάζεται σχέδια όπως αυτό για την επιβολή εισιτηρίου σε όσους επισκέπτονται τον Όλυμπο.

Σύμφωνα με το σχέδιο απόφασης που διέρρευσε, προτείνεται επιβολή εισιτηρίου για δραστηριότητες όπως διέλευση, επίσκεψη, εκπαίδευση, έρευνα, επαγγελματική δραστηριότητα, επίσκεψη με μηχανοκίνητα μέσα, ορειβασία και ερασιτεχνική θήρα.

  • Το ημερήσιο ατομικό εισιτήριο είναι  6 e για κάθε εισερχόμενο. Εξαιρούνται όσοι είναι κάτω των 15 ετών και άνω των 67 και ορισμένες άλλες κατηγορίες μεταξύ των οποίων ιερείς και ιερομόναχοι με καθήκοντα εντός της προστατευόμενης περιοχής και επισκέπτες της Ιεράς Μονής Αγίου Διονυσίου ( βρίσκεται στον πυρήνα του Δρυμού) και τα οχήματα τους.
  • Το ημερήσιο εισιτήριο στον Εθνικό Δρυμό Ολύμπου για μοτοσικλέτα είναι 10 e , για Ι.Χ. 12 e, για τουριστικό λεωφορείο 70 e.

Εννοείται ότι μια επίσκεψη στον ΕθνικόΔρυμό Ολύμπου δεν είναι κάτι που τελειώνει σε μια ημέρα, οπότε οι παραπάνω τιμές δεν αντιστοιχούν στο συνολικό κόστος ανά άτομο και πολλές ορειβατικές ομάδες οργανώνουν συνήθως διήμερες ή πολυήμερες αναβάσεις – επισκέψεις.

Η δημοσιοποίηση της εισήγησης αυτής προκαλεί ήδη μεγάλες αντιδράσεις καθώς διέρρευσε σε μια εποχή που πυρκαγιές αλωνίζουν καίνε και καταστρέφουν δάση και εθνικούς δρυμούς και η κυβέρνηση, που δυσκολεύεται να τις σταματήσει, έχει επιβάλλει πολυήμερη και οριζόντια απαγόρευση εισόδου ακόμη και στα αστικά άλση. Την ίδια στιγμή πουθενά μέσα στο σχέδιο δεν υπάρχουν αναφορές στην ανταποδοτικότητα των πόρων που θα συγκεντρώνονται.

Ο Εθνικός Δρυμός Ολύμπου υπολογίζεται πως δέχεται ετησίως 2,5 εκατομμύρια επισκέπτες, οπότε τα έσοδα θα είναι αντίστοιχα.

  •  

Δεν αναφέρεται πουθενά, για παράδειγμα ,τι μέρος της θα καταλήγει σε δράσεις προστασίας, έργα υποδομής, προσλήψεις προσωπικού.

Αντίθετα ανοίγουν πόρτες και παράθυρα για την είσοδο ιδιωτών σε δράσεις διαχείρισης.

Σήμερα ολόκληρος ο Εθνικό δρυμός φυλάσσεται από μόλις 7 άτομα και μάλιστα χωρίς ανακριτικές ιδιότητες.

  •  

Υπάρχουν εκατοντάδες εθελοντές συλλόγων ορειβασίας και περιβάλλοντος από τις γύρω περιοχές που προσφέρουν επικουρικά στο έργο της φύλαξης μιας τεράστιας έκτασης.

Η προστασία του Ολύμπου πάσχει επίσης στα θεμέλια της, δηλαδή το προεδρικό διάταγμα που εκκρεμεί εδώ και πολλά χρόνια και αφορά τη λειτουργία του Δρυμού.

Το προεδρικό διάταγμα αυτό όλο ετοιμάζεται και όλο μένει στις καλένδες.

Απορίες και ερωτήματα υπάρχουν, όπως…….

1.Το κόστος είναι υπέρογκο. Ενδεικτικά αναφέρω 6 e ανά επισκέπτη και 12 e ανά αυτοκίνητο. Δηλαδή 36 e για μια απλή βόλτα στο βουνό από μια τετραμελή οικογένεια.

2.Το προστιθέμενο ΦΠΑ είναι 24% και όχι 6%.

3. Δεν υπάρχει καμία διακύμανση στην τιμή λόγω εποχικότητας. π.χ. Αύγουστος -Φεβρουάριος.

4.Δεν υπάρχει καμία μέριμνα για τα μέλη των ορειβατικών -φυσιολατρικών Συλλόγων. Όλοι οι Σύλλογοι που κατά τα λοιπά είναι μέλη της Πολιτικής Προστασίας και προσφέρουν υπηρεσίες σε κάθε έκτακτη περίπτωση όπως και τις τελευταίες ημέρες με εθελοντική φύλαξη των εισόδων του Δρυμού αντί της αστυνομίας.

5.Δεν υπάρχει μέριμνα για εναλλακτική μεταφορά π.χ. το λεωφορείο που έκανε το δρομολόγιο Λιτόχωρο – Πριόνια.

6. Το σπουδαιότερο, πρόκειται για ένα καθαρά εισπρακτικό μέτρο με μηδενική ανταποδοτικότητα για τον επισκέπτη καθώς δεν υπάρχει καμιά δέσμευση για το που και πως θα διατεθούν τα έσοδα.

Τελειώνοντας, για να φτάσουμε στο σημείο να μιλάμε για εισιτήριο θα πρέπει να μιλήσουμε πρώτα για ανταποδοτικότητα.

Για τα αυτονόητα δηλαδή.

Πρόληψη, έλεγχος,δασοπροστασία, δασοπυρόσβεση, βασικές υποδομές, ορεινή διάσωση.

Κλείνοντας θα ήθελα να τονίσω το γεγονός πως τέτοιες αποφάσεις δεν λαμβάνονται εν κρυπτώ αλλά σε πλήρη συνεννόηση και διάλογο με την τοπική κοινωνία, τους Συλλόγους, τους επαγγελματίες βουνού και όλους τους εμπλεκόμενους.

Ιδίως όταν στον νομό Πιερίας δραστηριοποιούνται Σύλλογοι με ιστορία δεκαετιών και με πλούσια εμπειρία σε θέματα Πολιτικής Προστασίας, καθώς και μεγάλη προσφορά στην σήμανση και συντήρηση των μονοπατιών, δεν είναι δυνατόν να αγνοούνται και να μην ζητείται η γνώμη τους πάνω σε τέτοια ζητήματα.

 

Τσιαμούρας Νικόλαος


Σύνδεση Συνδρομητή

Καλώς Ήρθατε! Συνδεθείτε στο λογαριασμό σας

Να με θυμάσε Ξεχάσατε τον κωδικό σας;

Δεν είστε συνδρομητής; Αίτηση Εγγραφής

Ξεχάσατε τον κωδικό σας

Αίτημα Εγγραφής