breaking news Νέο

Καλλίστρατος Γρηγοριάδης : «Στο επίκεντρό μας, πώς να κάνουμε πιο εύκολη την καθημερινότητα των πολιτών»

Καλλίστρατος Γρηγοριάδης : «Στο επίκεντρό μας, πώς να κάνουμε πιο εύκολη την καθημερινότητα των πολιτών»

Τηλεφωνική συνέντευξη στο ΡΑΔΙΟ ΑΙΧΜΗ-102,8 και στην εκπομπή «Λόγια σταράτα», με το δημοσιογράφο Αλέκο Χατζηκώστα, έδωσε την Τρίτη 9/11 ο Καλλίστρατος Γρηγοριάδης, αντιδήμαρχος Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης – Ψηφιακής Πολιτικής – Καινοτομίας του Δήμου Βέροιας.

Σε σχέση με τα αποτελέσματα της αντιδημαρχίας του υπογράμμισε : «Έχουμε υλοποιήσει αρκετά πράγματα. Επίκεντρό μας σε όλα είναι ένα. Πώς να κάνουμε πιο εύκολη την καθημερινότητα των πολιτών. Προχωρήσαμε στη δημιουργία πλατφόρμας, ώστε οι δημότες να κλείνουν on line τα ραντεβού τους με τις υπηρεσίες του δήμου. Να λαμβάνουν πιστοποιητικά και βεβαιώσεις, χωρίς καν να προσέλθουν στις υπηρεσίες του δήμου. Έχουμε υλοποιήσει και μία εφαρμογή για τα κινητά τηλέφωνα, όπου μέσα από εκεί οι δημότες μπορούν να ενημερώνονται για τα νέα του δήμου π.χ δελτία τύπου και να υποβάλουν αιτήματα καθημερινότητας. Έτσι, στέλνοντας το ανάλογο αίτημα, το αναλαμβάνει ο αρμόδιος υπάλληλος. Το πιο σημαντικό σ’ αυτήν τη διαδικασία είναι ότι ο δημότης ενημερώνεται για την εξέλιξη της κατάστασης του αιτήματος. Επίσης υλοποιήθηκε πλατφόρμα (Νοέμβρης 2020), όπου όλοι οι διευθυντές των σχολείων υποβάλουν τα ηλεκτρονικά αιτήματα, που αφορούν της κτηριακές εγκαταστάσεις»

Απαντώντας σε ερώτηση για την αποτελεσματικότητα αυτών των πρωτοβουλιών, τόνισε : «Για παράδειγμα, στην πλατφόρμα για τα σχολεία έχουν υποβληθεί  περίπου 3.00 αιτήματα τον τελευταίο χρόνο. Για τα αιτήματα των δημοτών-η εφαρμογή είναι σε λειτουργία εδώ και 3 βδομάδες- και έχουν υποβληθεί 150 αιτήματα. Οι λήψεις της εφαρμογής είναι πάνω από 1.300. Εννοείται ότι χρειάζεται υπομονή. Ο δήμος έκανε ό,τι θα έπρεπε, συνεχώς ενημερώνει τους πολίτες, θα πρέπει όμως και οι πολίτες να αρχίσουν να αξιοποιούν όλες αυτές τις εφαρμογές, γιατί γι’ αυτόν το λόγο φτιάξαμε, για να κάνουμε την καθημερινότητα πιο εύκολη. Αυτή τη στιγμή τα νούμερα είναι πολύ ικανοποιητικά σε σχέση με άλλους δήμους, που εφαρμόζουν κάποιες από αυτές».

Όσον αφορά το σχεδιασμό για το επόμενο διάστημα, σημείωσε : «Θα προχωρήσουμε σε μία πλατφόρμα για ηλεκτρονικές πληρωμές μέσω της οποίας θα μπορούν οι δημότες να πληρώνουν τις υποχρεώσεις τους απέναντι στο δήμο. Μία πλατφόρμα δημόσιας διαβούλευσης και έναν ψηφιακό βοηθό, που θα είναι εγκατεστημένος στην ιστοσελίδα του δήμου, που θα κατευθύνει το δημότη για όποιες πληροφορίες ζητά ή απορίες, αντί να παίρνει ένα τηλέφωνο. Έχουμε ακόμη υποβάλει στην πρόσκληση 8 του «Αντώνης Τρίτσης» πρόταση ύψους 1,3 εκατ. ευρώ και περιμένουμε την έγκριση».

Σε σχέση με την κριτική που ασκείται ότι στον τομέα αυτό είμαστε κομπάρσοι των εξελίξεων, απάντησε : «Θα μεταφέρω τα λόγια και της ηγεσίας του αρμόδιου υπουργείου και της ηγεσίας της ΚΕΔΕ, όπου μας εντάσσουν ανάμεσα στους 20 πρώτους δήμους της χώρας, που έχουν περάσει το κατώφλι της νέας ψηφιακής εποχής. Αυτό ήταν εμφανές και στην Έκθεση για τα ζητήματα αυτά, που πραγματοποιήθηκε τον Οκτώβριο στη Θεσσαλονίκη, όπου ο δήμος είχε σταντ και πρόβαλε όλες αυτές τις εφαρμογές. Εκεί δώσαμε το παρών 15 δήμοι».

Απαντώντας στην κριτική που ασκήθηκε για αγορές μέσω απευθείας αναθέσεων, απάντησε : « Στη συνεδρίαση του Δ.Σ. καλούμαστε κάθε φορά να επικεντρωνόμαστε σε θέματα που αφορούν στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των δημοτών μας. Όποιοι προσπαθούν να βάζουν θέματα, που δεν είναι προς αυτή την κατεύθυνση, έχουν ένα στόχο. Να αποπροσανατολίσουν από αυτήν την προσπάθεια, που γίνεται όλο αυτό τον καιρό. Η συγκεκριμένη απευθείας ανάθεση είναι μία νόμιμη διαδικασία, όλα τα έγραφα είναι δημόσια, αναρτώνται ση ΔΙΑΥΓΕΙΑ και έχουν πρόσβαση όλοι. Επίσης υπάρχει μία πεντασέλιδη τεχνική έκθεση, που συντάχθηκε από τη Δ/νση Πληροφορικής και Προγραμματισμού 1/6, στην οποία υπάρχουν αναλυτικά όλες οι τεχνικές λεπτομέρειες για τους Η/Υ και όλες τις περιφερειακές συσκευές. Δεν γνωρίζω για ποιο λόγο αυτή την τεχνική έκθεση  την έχουν αποκρύψει κάποιοι. Οποιοδήποτε διάβαζε αυτή την τεχνική έκθεση, θα του λυνόντουσαν όλες οι απορίες. Πιστεύω ότι όλοι θα πρέπει να εστιάσουμε στα πραγματικά προβλήματα του τόπου. Έχω τονίσει ότι είμαι πάντα ανοικτός στο διάλογο. Καλώ όλους τους συμβούλους να υποβάλουν τις προτάσεις τους για τα θέματα ηλεκτρονικής διακυβέρνησης και ψηφιακής πολιτικής. Ο κόσμος ξέρει και μπορεί να κρίνει. Όλα είναι δημόσια. Έχει γίνει έρευνα αγοράς, όπως ορίζει ο νόμος, έχουμε προσφορά, όπως δεν ορίζει ο νόμος, όμως εμείς προχωρήσαμε, για να έχουμε και προσφορά. Ορισμένοι ρίχνουν τη μπάλα στην εξέδρα και δεν συζητάμε τα πραγματικά προβλήματα της καθημερινότητας και πώς να βελτιώσουμε το δήμο, να βελτιώσουμε την καθημερινότητα των δημοτών μας».

Τελειώνοντας, αναφέρθηκε στο νέο πρόγραμμα που ανακοίνωσε ο κ. Πιερρακάκης για τη νέα χρηματοδότηση στους δήμους, ύψους 320 εκατ. και αφορά τις έξυπνες πόλεις : «Εκεί τους επόμενους μήνες  και ο δήμος Βέροιας θα λάβει ένα πολύ σημαντικό ποσό, που θα μπορούμε να αξιοποιήσουμε από μία συγκεκριμένη λίστα, επιλέγοντας υποδομές και διάφορες πλατφόρμες, που αποσκοπούν στο πώς να κάνουμε πιο εύκολη την καθημερινότητα των δημοτών και σε σχέση με την εξυπηρέτησή τους από τις υπηρεσίες του δήμου αλλά και στην καθημερινότητά τους μέσα από έξυπνες εφαρμογές». 


Σύνδεση Συνδρομητή

Καλώς Ήρθατε! Συνδεθείτε στο λογαριασμό σας

Να με θυμάσε Ξεχάσατε τον κωδικό σας;

Δεν είστε συνδρομητής; Αίτηση Εγγραφής

Ξεχάσατε τον κωδικό σας

Αίτημα Εγγραφής