breaking news Νέο

Οι δρόμοι των επιχειρηματιών και τα λαϊκά συμφέροντα -Του Αλέκου Χατζηκώστα

Οι δρόμοι των επιχειρηματιών και τα λαϊκά συμφέροντα  -Του Αλέκου Χατζηκώστα

Τα γεγονότα «φωνάζουν»  πλέον από μόνα τους. Και όση προπαγανδιστική χρυσόσκονη πέσει από πάνω- από τα μεγάλα ΜΜΕ- δεν μπορεί να κρύψει τα γεγονότα.

Ο εγκλωβισμός χιλιάδων απελπισμένων οδηγών στην Αττική Οδό, όχι σε κάποιο απομακρυσμένο σημείο της χώρας, αλλά λίγα χιλιόμετρα από το κέντρο της Αθήνας, είναι η κορυφή του παγόβουνου της διαχρονικής, επικίνδυνης πολιτικής, που παραδίδει το συγκοινωνιακό δίκτυο στους επιχειρηματικούς ομίλους, για να αυξάνουν τα κέρδη από την εκμετάλλευση των διοδίων, ενώ απαλλάσσει το κράτος ακόμα και από τη στοιχειώδη υποχρέωση να το διατηρεί ασφαλές για όλους.

Όπως και στους εθνικούς οδικούς άξονες, που τους χρυσοπληρώνει ο λαός, έτσι και στην Αττική Οδό, η ασφαλής διέλευση εξαρτάται από τους επιχειρηματικούς ομίλους που - όπως λένε - υποσχέθηκαν να κρατήσουν ανοιχτό τον δρόμο, αλλά δεν το έκαναν. Πρόκειται για τους ίδιους ομίλους που από 1/1/2022 αύξησαν τα διόδια σε απόλυτη συμφωνία με τις κυβερνήσεις (συμβάσεις), που τα χρόνια της πανδημίας εισέπρατταν δεκάδες εκατομμύρια ευρώ από την τσέπη του ελληνικού λαού ως «διαφυγόντα κέρδη» από τη μείωση της κυκλοφορίας. Αυτοί που εισπράττουν δισεκατομμύρια από τα διόδια, τα «πακέτα», τις ρήτρες των συμβάσεων και τις φορολογικές διευκολύνσεις διαχρονικά των κυβερνήσεων.

Οι εικόνες στην Αττική οδό, όπως ήταν αναμενόμενο, αποτέλεσαν αντικείμενο και της πολιτικής αντιπαράθεσης. Για παράδειγμα, ο υπουργός Πολιτικής Προστασίας εμφανίστηκε λάβρος, κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης, ενάντια στην εταιρεία «Αττική Οδός» ότι αθέτησε την υπόσχεσή της να κρατήσει τον δρόμο ανοιχτό, ενώ η εταιρεία - επιχειρώντας να διώξει τις ευθύνες από πάνω της - τα έριξε σε «φοβισμένους» και «άπειρους» οδηγούς. Πρόκειται για το γνωστό πινγκ πονγκ των ευθυνών που έχουμε ξαναδεί άπειρες φορές, με διάφορες αφορμές.

Μετά απ' όλα αυτά, ήρθε ο ΣΥΡΙΖΑ να ξεπλύνει την Αττική Οδό και όλη την πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων, που κι ο ίδιος υπηρετεί μαζί με την κυβέρνηση. Σε μια ανακοίνωση - μνημείο αναφέρει: «Για την κυβέρνηση φυσικά η ευθύνη ανήκει πάντα κάπου αλλού. Άλλοτε στους πολίτες, άλλοτε στον ΔΕΔΔΗΕ, άλλοτε στους "ασυνείδητους οδηγούς" και στην Αττική Οδό. Όλοι έχουν από μία ευθύνη σε αυτή τη χώρα εκτός από τον κ. Μητσοτάκη». Τέτοιο συνήγορο δύσκολα θα τον έβρισκαν αλλού οι ...μεγαλο-εισπράκτορες των δρόμων, που οι ευθύνες τους δεν διαχωρίζονται βέβαια από καμιά κυβέρνηση, ούτε τη σημερινή, ούτε τις προηγούμενες, που τους έδωσαν πεσκέσι τις οδικές μεταφορές.

Η πολύωρη ταλαιπωρία  χιλιάδων οδηγών στην χρυσοπληρωμένη ''Αττική οδό'', ξεμπροστιάζει εκείνους που έχουν κάνει σημαία τους την  επιχειρηματική δράση, η οποία όμως ούτε θέλει ούτε μπορεί να λειτουργήσει προς όφελος των λαϊκών αναγκών. Σήμερα προβάλλει από παντού η απαίτηση οι μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι, οι εθνικές οδοί να είναι λαϊκή περιουσία χωρίς διόδια και χαράτσια, με σύγχρονα μέσα κι υποδομές.

Ας τα σκεφτούμε σοβαρά όλα τα παραπάνω (μία ακόμη απόδειξη ότι ιδιωτικά συμφέροντα και έργα υποδομής δεν …συνταιριάζουν) και επιτέλους ας πράξουμε ανάλογα…


Σύνδεση Συνδρομητή

Καλώς Ήρθατε! Συνδεθείτε στο λογαριασμό σας

Να με θυμάσε Ξεχάσατε τον κωδικό σας;

Δεν είστε συνδρομητής; Αίτηση Εγγραφής

Ξεχάσατε τον κωδικό σας

Αίτημα Εγγραφής