breaking news Νέο

Έργα του Δημήτρη Βικέλα στο σανίδι της Βέροιας

  • Έργα του Δημήτρη Βικέλα στο σανίδι της Βέροιας
  • Έργα του Δημήτρη Βικέλα στο σανίδι της Βέροιας
  • Έργα του Δημήτρη Βικέλα στο σανίδι της Βέροιας
  • Έργα του Δημήτρη Βικέλα στο σανίδι της Βέροιας
  • Έργα του Δημήτρη Βικέλα στο σανίδι της Βέροιας
  • Έργα του Δημήτρη Βικέλα στο σανίδι της Βέροιας
  • Έργα του Δημήτρη Βικέλα στο σανίδι της Βέροιας

Το ΔΗΠΕΘΕ Βέροιας έφερε με αριστοτεχνικό και σύγχρονο τρόπο στην πειραματική του σκηνή δύο από τα έξοχα διηγήματα του Δημήτριου Βικέλα, το «Ανάμνησις« και τον παπα-Νάρκισσο, σε ένα κείμενο που εναλλάσσεται η καθαρεύουσα με τη δημοτική γλώσσα και τα οποία «φωτίζουν» τον ανθρώπινο πόνο απέναντι στο θάνατο, την αρρώστια και την αξιοπρεπή αντιμετώπισή τους.

Στο διήγημα Ανάμνησις, ο αφηγητής ξεκινά την ιστορία του με την ανάμνηση από ένα ταξίδι της νεότητας του, από Ιταλία προς Γαλλία μέσω ατμόπλοιου. Θυμάται πόση εντύπωση του έκαναν από τους συνταξιδιώτες του μία νεαρή κοπέλα με θλιμμένο βλέμμα. Η εικόνα της κοπέλας ήταν σαν μια σκιά στο χαρούμενο πλήθος των επιβατών και στις δικές του πρώτες εντυπώσεις από την ξενιτιά, που του έφερε στο νου του προσφιλή πρόσωπα της πατρίδας και ήταν η αφορμή για τη συγγραφή αυτού του διηγήματος, στο οποίο τονίζεται η δύναμη των αναμνήσεων.

Στον Παπα-Νάρκισσο ο Βικέλας σκιαγραφεί έναν ιδιαίτερο χαρακτήρα, δίνοντας ένα χαρακτηριστικό στιγμιότυπο από τη ζωή του, τη δοκιμασία της τελευταίας κοινωνίας σε έναν ετοιμοθάνατο λεπρό. Η προσοχή του συγγραφέα στρέφεται όμως σε όλα τα πρόσωπα του διηγήματος, δίνοντας με ηθογραφικό τρόπο τη ζωή στη μικρή κοινότητα του νησιού του, εικόνες του οικογενειακού βίου του, αλλά και της κοινωνικής ζωής του, που μεγάλο ρόλο παίζει ο εκκλησιασμός. Το κεντρικό θέμα αυτού του διηγήματος είναι η σχέση του ιερέα με το ποίμνιό του και οι δυσκολίες του λειτουργήματός του, που έρχονται στο προσκήνιο μέσα από το θλιβερό και αναπόφευκτο θέμα του θανάτου, υπενθυμίζοντας και το πρόσκαιρο του βίου, αλλά και τις χαρές της οικογενειακής ζωής, κάτι βέβαια που δεν είχε τη δυνατότητα να γευτεί ο λεπρός του διηγήματος. Το θέμα του θανάτου κυριαρχεί και στα δύο διηγήματα, με τη διαφορά ότι στο πρώτο ο αφηγητής είναι απλώς θεατής και ο ρόλος του είναι μόνο η ψυχική συμμετοχή του στο δράμα της ταλαιπωρούμενης κοπέλας.

Σκηνοθέτες και ηθοποιοί, που πήραν ένα μεγάλο ρίσκο, απέδωσαν τα μέγιστα στη μεταφορά των δύο αυτών διηγημάτων, στο σανίδι της Πειραματικής Σκηνής 2021-2022 του ΔΗΠΕΘΕ Βέροιας και μετέφεραν στο κοινό αυτό που επιδιώκει ο Βικέλας στη λογοτεχνία του, την τέρψη και τη διδαχή.


Σύνδεση Συνδρομητή

Καλώς Ήρθατε! Συνδεθείτε στο λογαριασμό σας

Να με θυμάσε Ξεχάσατε τον κωδικό σας;

Δεν είστε συνδρομητής; Αίτηση Εγγραφής

Ξεχάσατε τον κωδικό σας

Αίτημα Εγγραφής