breaking news Νέο

Η ακρίβεια «φρενάρει» και τις αγορές στις εκπτώσεις

Η ακρίβεια «φρενάρει» και τις αγορές στις εκπτώσεις

Στην κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων προχωρεί το υπουργείο Ανάπτυξης, κάτι που αποτελούσε πάγιο αίτημα σύσσωμου του εμπορικού κόσμου, καθώς θεωρείται παρωχημένος θεσμός, χωρίς ουσιαστικό αντίκρισμα για τις επιχειρήσεις.

Όπως αναφέρεται στο άρθρο 6 του νομοσχεδίου που έχει κατατεθεί στη Βουλή, «καταργούνται οι ενδιάμεσες εκπτωτικές περίοδοι και επιτρέπεται η διενέργεια προσφοράς ειδών των οποίων η ποσότητα υπερβαίνει το 50% του συνόλου των ειδών που διαθέτει κάθε κατάστημα».

Πλέον θα υπάρχουν δύο εκπτωτικές περίοδοι, που ορίζονται οι εξής: α) χειμερινές εκπτώσεις, από τη δεύτερη Δευτέρα του Ιανουαρίου μέχρι το τέλος του Φεβρουαρίου και β) θερινές εκπτώσεις, από τη δεύτερη Δευτέρα του Ιουλίου μέχρι το τέλος του Αυγούστου.

«Η κατάργηση του θεσμού των ενδιάμεσων εκπτώσεων είναι κάτι το οποίο έπρεπε να γίνει και δεν μπορεί παρά να μας ικανοποιεί», ανέφερε στην "ΗΜΕΡΗΣΙΑ" η πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βέροιας, Αθηνά Πλιάτσικα – Τσιπουρίδου, επισημαίνοντας πως «στο τέλος του περασμένου Μαΐου, που πραγματοποιήθηκε το συνέδριο της ΕΣΕΕ στο οποίο υπήρξε παρών, έπειτα από πρόσκλησή μας, και ο Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης είπε πως θα καταργηθούν οι ενδιάμεσες εκπτώσεις (ήτοι 1 έως 15 Μαΐου και 1 έως 15 Νοεμβρίου), μετά από αιτήματα των Εμπορικών Συλλόγων, Ομοσπονδιών και πολυκαταστημάτων (!) της χώρας, με το νομοσχέδιο που έχει κατατεθεί στο κοινοβούλιο, το οποίο, όμως, δεν ψηφίστηκε ακόμα».

 

Χωρίς οφέλη

Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου, «οι ενδιάμεσες εκπτωτικές περίοδοι, σύμφωνα με τους υπολογισμούς της εμπορικής κίνησης αλλά και τις εκτιμήσεις του Εμπορικού κόσμου, δεν έχουν αποδώσει ουσιαστικά οφέλη στους εμπόρους και τους καταναλωτές. Αντίστοιχα, η περιοριστική απαγόρευση της προσφοράς ειδών των οποίων η ποσότητα υπερβαίνει το 50% του συνόλου των ειδών που διαθέτει κάθε κατάστημα κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων στερείται οικονομικής λογικής και αποτελεί εμπόδιο στον ανταγωνισμό».

Κι αν υπάρχει ικανοποίηση στον εμπορικό κόσμο της χώρας για την κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων, το ίδιο δεν μπορεί να λεχθεί για την κίνηση στην αγορά της Βέροιας και τις αγορές που πραγματοποίησαν οι καταναλωτές στις θερινές εκπτώσεις, που ξεκίνησαν την 11η Ιουλίου και τελειώνουν στις 31 Αυγούστου.

«Η αλήθεια είναι ότι δεν κινηθήκαμε τόσο καλά. Κι αυτό γιατί περιμέναμε σαφώς να υπάρξει κάτι καλύτερο. Αλλά ας είμαστε πραγματιστές και ρεαλιστές, για το πόσο καλύτερα θα μπορούσαμε να πάμε και οι επιχειρήσεις μας να προσκομίσουν σημαντικά οικονομικά οφέλη από αυτόν το θεσμό, αναλογιζόμενοι τη θέση του καταναλωτή. Που έχει να αντιμετωπίσει υπέρογκες αυξήσεις στα καύσιμα, λογαριασμοί ηλεκτρικού ρεύματος που έχουν εκτιναχθεί σε δυσθεώρητα επίπεδα, όπως και συνεχείς ανατιμήσεις σε μια μεγάλη σειρά ευρείας κατανάλωσης προϊόντων. Όλα αυτά, λοιπόν, κάνουν τον κόσμο να στέκεται διστακτικός στο να προβεί σε αγορές ειδών δικών μας. Αρκεί και μόνο να αναφέρω ότι στην εγχώρια κατανάλωση - σύμφωνα και με τα στοιχεία που δόθηκαν - οι 8 στους 10 Έλληνες, παρά τις γενναίες εκπτώσεις ήταν διστακτικοί στα είδη ένδυσης και υπόδησης, αφού ο όγκος πωλήσεων περιορίστηκε κατά -18% και κατά -13% ο τζίρος. Και θα έλεγα ακόμα ότι οι φετινές θερινές εκπτώσεις επιβεβαιώνουν τις συνεχείς αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες, που προσαρμόζονται στο επίπεδο της διαβίωσης και το πραγματικό διαθέσιμο εισόδημα των πολιτών. Άλλωστε στη χώρα μας οι δυσκολίες επιβεβαιώνονται και από το γεγονός πως το 45% των καταναλωτών έχει ήδη οφειλές 1 δις ευρώ από ληξιπρόθεσμους λογαριασμούς ρεύματος (γενικότερα 6 στους 10 δυσκολεύονται να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους και 8 στους 10 έχουν μειώσει τις αγορές καταναλωτικών προϊόντων), ενώ η εκτίμηση που υπάρχει για το φθινόπωρο αναμένεται δύσκολο για τα νοικοκυριά με μαθητές και φοιτητές και επιπλέον σ' οτι αφορά το ενεργειακό κόστος ο χειμώνας ακόμα δυσκολότερος».

Μπροστά σ' αυτή την αρνητική αλλαγή στην ψυχολογία των καταναλωτών και την απαισιοδοξία που εκφράζεται, αναλαμπή για τους εμπόρους είναι ότι προσφορές μπορούν να πραγματοποιούνται καθ' όλη τη διάρκεια του έτους. Κάτι που, όπως επεσήμανε η πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βέροιας, είναι ότι «ο καταστηματάρχης, θα μπορεί να εκποιεί 2-3 κομμάτια ίσως και περισσότερα που του έχουν μείνει μέσα σ' όλο τον χρόνο κι όχι να περιμένει την περίοδο των εκπτώσεων».

 

Π.Τ.


Σύνδεση Συνδρομητή

Καλώς Ήρθατε! Συνδεθείτε στο λογαριασμό σας

Να με θυμάσε Ξεχάσατε τον κωδικό σας;

Δεν είστε συνδρομητής; Αίτηση Εγγραφής

Ξεχάσατε τον κωδικό σας

Αίτημα Εγγραφής