breaking news Νέο

Σπύρος Μαρίνης : «Δεν πρόκειται να κάνουμε πίσω από το να υπερασπιζόμαστε τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας σε ένα δημόσιο δωρεάν σχολείο»

Σπύρος Μαρίνης : «Δεν πρόκειται να κάνουμε πίσω από το να υπερασπιζόμαστε τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας σε ένα δημόσιο δωρεάν σχολείο»

Τηλεφωνική συνέντευξη έδωσε στην εκπομπή «Λόγια σταράτα» (ΡΑΔΙΟ ΑΙΧΜΗ-102,8) του Αλέκου Χατζηκώστα, ο Σπύρος Μαρίνης μέλος του Δ.Σ της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (εκλεγμένος με το ψηφοδέλτιο της ΑΣΕ/ΠΑΜΕ) την Τρίτη 27/9/2022.

Ξεκινώντας, αναφέρθηκε στη μαζική κινητοποίηση του κλάδου στα Δικαστήρια της Αθήνας (26/9), τονίζοντας :

«Ήταν πραγματικά μία μαζική κινητοποίηση απέναντι σε μία ακόμη άδικη προσφυγή της κυβέρνησης στα δικαστήρια, είναι 5ή 6 φορά μέσα στο χρόνο που μας σέρνουν επί της ουσίας στα δικαστήρια απέναντι σε μία συλλογική απόφαση του κλάδου. Απέναντι σε μία απεργία-αποχή από τους δήθεν καινοτόμους, βαθιά αντιεκπαιδευτικούς θεσμούς του μέντορα και των συντονιστών. Η κυβέρνηση για μία ακόμη φορά επέλεξε τον δρόμο των δικαστηρίων και των διώξεων, της καταστολής γι’αυτό και εμείς απαντάμε, συνεχίζουμε. Ανεξάρτητα από τη δικαστική απόφαση, εμείς δεν πρόκειται να κάνουμε πίσω από το να διατυπώνουμε τις θέσεις μας, να υπερασπιζόμαστε τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας σε ένα δημόσιο δωρεάν σχολείο πλήρως στελεχωμένο και δεν θα κάνουμε πίσω από να αντιστεκόμαστε σε άδικες αποφάσεις. Γνωρίζουμε ότι δεν είμαστε μόνοι μας και δεν είμαστε και ο μοναδικός κλάδος. Η σημερινή κυβέρνηση και οι προηγούμενες αξιοποιούν την δικαιοσύνη, το άδικο νομοθετικό πλαίσιο που χτίζει η μία στους νόμους της άλλης για να χτυπούν και να καταστέλλουν τους αγώνες των εργαζομένων. Το δίκιο δεν καταπνίγεται, η φωνή δεν φιμώνεται, ανεξάρτητα από αποφάσεις αλλά βγαίνει πιο δυνατά στο προσκήνιο.»

Σχετικά με την εικόνα εφορίας που καλλιεργεί η κυβέρνηση με την έναρξη της σχολικής χρονιάς υπογράμμισε :

«Παρουσιάζει μία μαγική, πλαστή εικόνα που συνδέεται και με τη λογική ότι δήθεν φέτος εισάγονται καινοτομίες. Μιλάμε για ρυθμίσεις π.χ για τους μέντορες που έχουν το παρελθόν τους από το 2009 από το νόμο της κας Διαμαντοπούλου, αλλά έχει εφαρμοστεί αποτυχημένα και σε άλλες χώρες. Πλασματική εικόνα για να καλυφθούν τα πραγματικά μεγάλα προβλήματα των σχολείων  για τα οποία δεν ακούμε λέξη όπως π.χ το μεγάλο πρόβλημα με τις κτηριακές υποδομές. Το ζήτημα της λειτουργίας των σχολείων ειδικά με τον δύσκολο χειμώνα που μπαίνουμε, με τις τιμές πετρελαίου και φυσικού αερίου να είναι στα ύψη και με την κυβέρνηση να προσανατολίζεται σε περιορισμούς 10-15% των ενεργειακών δαπανών. Και δεν βλέπουμε εάν θα διαγραφούν χρέη από τις σχολικές επιτροπές, εάν θα δοθεί έκτακτη ενίσχυση. Δεν ακούμε τίποτε για το μεγάλο πρόβλημα της στελέχωσης των σχολείων όπου παρά τους διορισμούς που έγιναν το καλοκαίρι κάτω από την πίεση του κλάδου  και τις προσλήψεις των αναπληρωτών τα κενά είναι μεγάλα. Στην παράλληλη στήριξη είναι στελεχωμένο κάτω από το 50% των αναγκών και υπάρχει και έκθεση του Συνηγόρου του Πολίτη που το επιβεβαιώνει. Είναι μπροστά μας το μεγάλο ζήτημα της επιβίωσης των χιλιάδων εκπαιδευτικών. Πως με έναν μισθό που είναι παγωμένος εδώ και 10 χρόνια πως θα τα βγάλουν πέρα. Ένας εκπαιδευτικός που είναι εξαθλιωμένος οικονομικά και εκπαιδευτικά δεν μπορεί να αποδώσει. Η επί της ουσίας παιδαγωγική στήριξη του εκπαιδευτικού μέσα στη τάξη. ..Η μεγάλη πλειοψηφία των εκπαιδευτικών δίνει καθημερινά μάχη στο σχολείο για τη μόρφωση των μαθητών και σε αυτή τη μάχη θέλουμε να υποστηριχτεί ο εκπαιδευτικός. Όλα αυτά τα σχέδια της αξιολόγησης, των μεντόρων που κουβαλάνε κατευθύνσεις της Ε.Ε και υπάρχει διεθνή πείρα που έχει αποτύχει, δεν απαντάνε στο βασικό πρόβλημα, στη μόρφωση των παιδιών μας….Έχουμε επιλέξει τον δρόμο της συλλογικής διεκδίκησης , μαζί με όλους τους εργαζόμενους , τους γονείς των μαθητών και από τώρα προετοιμάζουμε την επιτυχία της απεργιακής κινητοποίησης στις 9/11. Δεν πρόκειται να συμβιβαστούμε με τη ακρίβεια, με ένα σχολείο συνεχώς πιο κατηγοριοποιημένο, υποχρηματοδοτούμενο, με τη ζωή χωρίς δικαιώματα.»

Σχετικά με την παρέμβαση της κυβέρνησης- μέσω ηλεκτρονικών εκλογών- στη συνδικαλιστική τους δράση σημείωσε :

« Τον Νοέμβρη του 2020 το Υπουργείο Παιδείας με πρόσχημα την πανδημία επέβαλε ηλεκτρονικές εκλογές για την εκλογή αιρετών στα υπηρεσιακά συμβούλια αγνοώντας με πραξικοπηματικό τρόπο τις προτάσεις ΔΟΕ και ΟΛΜΕ. Ήταν μία επιλογή της κυβέρνησης να διαλύσει τις δια ζώσης διαδικασίες, να «βάλει χέρι» στα σωματεία και τη λειτουργία τους. Η κυβέρνηση πήρε απάντηση. Το 95% των συναδέλφων γύρισαν την πλάτη. Ακολούθησε ο νόμος Χατζηδάκη που πάτησε στον προηγούμενο νόμο Αχτσιόγλου. Σήμερα χωρίς να υπάρχουν αυτά τα προσχήματα (σ.σ μέτρα για την πανδημία) επιμένει σε μία απαράδεκτη διαδικασία ηλεκτρονικών εκλογών., ενώ υπάρχουν καταγγελίες για το αδιάβλητο αυτής τη διαδικασίας. Επιμένει να επιβάλει μία διαδικασία έξω από τη διαδικασία που έχουν τα σωματεία. Δεν μπορούμε να το αποδεχτούμε, νομίζουμε ότι οι εργαζόμενοι μπορούν να επιλέγουν με τον τρόπο που αυτοί θέλουν τους εκπροσώπους τους μέσω δια ζώσης διαδικασιών, όπως γινόταν εδώ και πολλά χρόνια, που εξασφαλίζουν την  επικοινωνία, την συζήτηση και την ανταλλαγή απόψεων και μία αδιάβλητη εκλογή αντιπροσώπων».


Σύνδεση Συνδρομητή

Καλώς Ήρθατε! Συνδεθείτε στο λογαριασμό σας

Να με θυμάσε Ξεχάσατε τον κωδικό σας;

Δεν είστε συνδρομητής; Αίτηση Εγγραφής

Ξεχάσατε τον κωδικό σας

Αίτημα Εγγραφής