breaking news Νέο

Μαύρη Επέτειος : 20 χρόνια από την τραγωδία στα Τέμπη, με τους 21 νεκρούς μαθητές του Λυκείου Μακροχωρίου

Μαύρη Επέτειος : 20 χρόνια από την τραγωδία στα Τέμπη, με τους 21 νεκρούς μαθητές του Λυκείου Μακροχωρίου

Οδεύοντας στην έβδομη εβδομάδα από τη σιδηροδρομική τραγωδία με τους 57 νεκρούς στα Τέμπη και με το δημόσιο αίσθημα να ζητά την επίσπευση των διαδικασιών και την απόδοση ευθυνών σε φυσικούς και ηθικούς αυτουργούς, μια άλλη εθνική τραγωδία φέρνει τούτες τις μέρες θλίψη και πόνο στις ψυχές οικογενειών του τόπου μας.

Πέρασαν 20 ολόκληρα χρόνια από την τραγωδία που συγκλόνισε το Πανελλήνιο, όταν την Κυριακή 13 Απριλίου 2003, 21 μαθητές από το Λύκειο Μακροχωρίου άφησαν την τελευταία τους πνοή στην άσφαλτο.

Γυρνώντας το χρόνο πίσω, ήταν λίγο μετά τις 7.30 το απόγευμα, όταν μια νταλίκα φορτωμένη με νοβοπάν από την ακριτική Αλεξανδρούπολη, σε μια στροφή της προσφάτως αιματοβαμμένης με άλλους 57 νεκρούς κοιλάδας των Τεμπών, οι μελαμίνες γλίστρησαν και άρχισαν να πέφτουν στο δρόμο, αλλά και στο διερχόμενο λεωφορείο που μετέφερε τους μαθητές, οι οποίοι γυρνούσαν ανέμελοι και χαρούμενοι από σχολική εκδρομή στην Αθήνα.

Τα νοβοπάν "θέρισαν" με μανία ολόκληρη την αριστερή πτέρυγα του λεωφορείου, ενώ η νταλίκα μπήκε στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας και δίπλωσε, χτυπώντας τρία ΙΧ που περνούσαν από το σημείο. Χρειάστηκαν περίπου δύο ώρες μέχρι να απεγκλωβιστούν όλοι οι τραυματισμένοι και να μεταφερθούν στα νοσοκομεία της Λάρισας και της Κατερίνης. Η είδηση ότι 21 μαθητές, που επέβαιναν στο λεωφορείο, ήταν νεκροί, πάγωσε και βύθισε στο πένθος το Πανελλήνιο.

 

Τα αίτια της σύγκρουσης

Αναφορικά, τώρα, με τις αιτίες της σύγκρουσης, αναλύθηκαν λεπτομερώς, αλλά δεν έγιναν ποτέ 100% σαφείς. Ο οδηγός οδηγούσε έξι ώρες χωρίς διάλειμμα και τα ελαστικά του δεν ήταν σε καλή κατάσταση. Από την άλλη, το λεωφορείο είχε κριθεί ακατάλληλο λόγω παλαιότητας και έπρεπε να αποσυρθεί τουλάχιστον 3 μήνες πριν!

Η δίκη έγινε πέντε χρόνια αργότερα, τον Οκτώβριο του 2008 (της οποίας, σημειωτέον, η "ΗΜΕΡΗΣΙΑ" δια του γράφοντος κάλυψε ένα σημαντικό μέρος της με εκτενή ρεπορτάζ από το Βόλο και τη Λάρισα), με τον οδηγό του λεωφορείου να αθωώνεται, αλλά τον οδηγό της νταλίκας να καταδικάζεται σε κάθειρξη 15 ετών. Οι ιδιοκτήτες της νταλίκας αλλά και του εργοστασίου νοβοπάν καταδικάστηκαν από 4 μέχρι 14 χρόνια. Η δε εταιρία κατέβαλλε επίσης το ποσό των 8.500.000 ευρώ στις οικογένειες των θυμάτων.

 

Υπάρχει ασφάλεια στις σχολικές εκδρομές;

Αν και έχουν περάσει 20 ολόκληρα χρόνια από αυτή την ανείπωτη τραγωδία στα Τέμπη με τους 21 νεκρούς μαθητές (στη μνήμη των οποίων έχει δημιουργηθεί μια μικρή πλατεία - στο Μακροχώρι, στη στροφή προς Διαβατό - που φέρει το όνομα "πλατεία 21 αγγέλων", ενώ ακόμα κάθε χρόνο το μήνα τούτο πραγματοποιείται αγώνας δρόμου με μαθητές και μεγαλύτερους σε ηλικία), οι σχολικές εκδρομές τα τελευταία χρόνια εξακολουθούν να γενούν φόβο και τρόμο στους γονείς. Ειδικότερα, όσον αφορά εκείνες που πραγματοποιούνται με λεωφορεία. Όπου πρόσφατα λίγο έλλειψε να έχουμε μια νέα τραγωδία, με τις στιγμές τρόμου που έζησαν 52 μαθητές από τη Θεσσαλονίκη και τρεις συνοδοί καθηγητές, όταν έπιασε φωτιά το λεωφορείο στο οποίο επέβαιναν κατά την επιστροφή τους από την Κέρκυρα. Το λεωφορείο τυλίχθηκε στις φλόγες, ενώ βρισκόταν στο Μέτσοβο. Οι μαθητές από το Γενικό Λύκειο Πεύκων επέστρεφαν από την πενταήμερη εκδρομή τους. Χάρη στις ψύχραιμες κινήσεις του οδηγού του λεωφορείου, τόσο οι μαθητές όσο και οι συνοδοί καθηγητές τους δεν αντιμετώπισαν κάποιο πρόβλημα.

Σύμφωνα, μάλιστα, με τις πρώτες πληροφορίες από την πυροσβεστική, η φωτιά ξεκίνησε από το πίσω μέρος του λεωφορείου, με όχημα της πυροσβεστικής από το Μέτσοβο να τη σβήνει.

 

Παύλος Χρ. Τουτουντζίδης


Σύνδεση Συνδρομητή

Καλώς Ήρθατε! Συνδεθείτε στο λογαριασμό σας

Να με θυμάσε Ξεχάσατε τον κωδικό σας;

Δεν είστε συνδρομητής; Αίτηση Εγγραφής

Ξεχάσατε τον κωδικό σας

Αίτημα Εγγραφής