breaking news Νέο

Αναζήτηση: Βέρμιο

ΒΕΡΜΙΟ, Γύρος Ξηροβουνίου, Κυριακή 21 Απριλιου 2024, με τους Ορειβάτες Βέροιας

Ένα καταπράσινο τοπίο της Ημαθιώτικης φύσης μας καλωσορίζει. Γεμάτο γοητεία μέσα στο Ανοιξιάτικο μυστήριο χρώμα της γης και του ορίζοντα . Στην απέραντη σιωπή του δάσους πήραμε το μονοπάτι, εμείς και το τραγούδι των πουλιών.    …….. Η ορειβασία είναι το βασικό άθλημα του βουνού, η ορειβασία προέρχεται από την ύπαρξη του ανθρώπινου γένους, όχι ως άθλημα, αλλά  ως μέσο μετακίνησης. Σήμερα η ορειβασία...

Γ´ Στάση Χαιρετισμών στο Ιερό παλλάδιο του Ποντιακού Ελληνισμού

Το απόγευμα της Παρασκευής, 5ης Απριλίου, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων χοροστάτησε στην Γ’ Στάση των Χαιρετισμών της Υπεραγίας Θεοτόκου και κήρυξε τον θείο λόγο στο Πανελλήνιο Ιερό Προσκύνημα της Παναγίας Σουμελά Βερμίου. Στην Ιερά Ακολουθία παρευρέθηκε ο πρόεδρος του Σωματείου «Παναγία Σουμελά» κ. Γεώργιος Τανιμανίδης, μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου και...

Εργατικό Κέντρο Νάουσας : Κανένας νεκρός στο βωμό του κέρδους!

Χθες το πρωί μέλη της διοίκησης του Εργατικού Κέντρου Ημαθίας « Γιώργος Βουτυράς» , μαζί με μέλος της διοίκησης της Ομοσπονδίας Οικοδόμων και του συνδικάτου Οικοδόμων Κοζάνης , και εργαζόμενοι , πραγματοποίησαν εξόρμηση στο σημείο ανόδου προς το έργο της εγκατάστασης των ανεμογεννητριών στο Βέρμιο , στο οποίο πριν λίγες μέρες βρήκε τραγικό θάνατο εργαζόμενος (χειριστής σπαστήρα), όταν εγκλωβίστηκε στο...

ΒΕΡΜΙΟ, Κορυφή Φούρκα, Κυριακή 17 Μαρτίου 2024, με τους Ορειβάτες Βέροιας

Ένα ταξίδι,  μια διαδρομή, μια ορειβασία, μια απόδραση  τόσο  κοντά  από την πόλη της  Βέροιας  και  τόσο  μακριά ! Το βουνό  ασκεί  πάνω μας  μια  μυστική  έλξη, ψιθυριστά  μας  γνέφει να  διαβούμε τη ράχη του  και  να  ανεβούμε  στην κορφή του.   Φύγαμε από την Βέροια κάτω από ένα συννεφιασμένο ουρανό 5  φίλοι ορειβάτες. 8+20 ανεβαίνουμε τις στροφές του δρόμου με κατεύθυνση το χωριό Καστανιά και την...

ΒΕΡΜΙΟ, Koρυφές Χαμίτης 2065μ. και Τσανακτσή 2047 μ., 10 Μαρτίου 2024, με τους Ορειβάτες Βέροιας

Ένα τοπίο μαγευτικό – ολόλευκο -  ξετυλίγεται μπρος τα μάτια μας, με αρχέγονα δάση, δρυς, οξιές, πεύκα και έλατα. Η ψυχή σου αφήνεται στα δίχτυα  αυτής της πανέμορφης φύσης, πως να εκφραστείς πώς να μπορέσεις να χωρέσεις στις λέξεις αυτό το θαύμα της φύσης ;   Φύγαμε από τη Βέροια στις 7 και 30  προορισμός  η πόλη της Νάουσας  και το χιονοδρομικό κέντρο 3-5 Πηγάδια . Εκτεταμένα ερείπια  στην περιοχή των...

Διαβάστε το άρθρο

ΒΕΡΜΙΟ, Κορυφή Ιμπιλί 1665μ., Κυριακή 18 Φεβρουαρίου 2024, με τους Ορειβάτες Βέροιας

Η περιπλάνηση μας  σήμερα  στις πλαγιές του Βερμίου  μας οδηγεί πίσω στον χρόνο στην εποχή που το Ξηρολίβαδο ήταν σταυροδρόμι  καραβανιών. Η φύση είναι εδώ αφιερώστε  της  λίγο  χρόνο  για να ακούσετε τη φωνή  της  όλες  τις ώρες  της  ημέρας.   Αφήσαμε πίσω μας την Βέροια,  που αναφέρεται από τον Θουκιδίδη και τον Στράβωνα.  Να κάνω  μια αναφορά και στην πόλη μας που κάθε φορά σε κάθε γυρισμό μετά...

ΒΕΡΜΙΟ, Κορυφή (Τσεκούρια και Αγκάθι)1650μ, Κυριακή 28 Ιανουαρίου 2024, με τους ορειβάτες Βέροιας

Η ανάβαση πράξη σιωπής και πειθαρχίας αρχίζει. Ορειβατούμε διαδοχικά και όπως επιβάλλει η μορφολογία του εδάφους. Η ανάβαση βασανιστική. Τα άκρα των ποδιών μας δύσκολα ελέγχονται, κατανέμουμε τις δυνάμεις μας.  Ο ρυθμός επιβραδύνεται, ωστόσο επιμένουμε σταθερά.   Φύγαμε από  τη Βέροια στις 8…. Ημέρα Κυριακή και στην εκκλησία μαζεύονται οι πιστοί, καλοντυμένοι. Τα καφέ κλειστά ακόμη, είναι νωρίς. ...

Διαβάστε το άρθρο

ΒΕΡΜΙΟ, ΛΕΥΚΟΠΕΤΡΑ-ΑΡΑΠΗΣ 1240 μ., Κυριακή 21 Ιανουαρίου 2024, με τους Ορειβάτες Βέροιας

Η οροσειρά του Βερμίου το δικό μας βουνό  είναι μια συναρπαστική οροσειρά, ένας  ιδανικός  τόπος  περιήγησης  για  πεζοπορία  και ορειβασία.                           Τόσο κοντά και τόσο μακριά….!     Η  πόλη της Βέροιας  έμεινε  πίσω μας  μέσα   σε  ένα χιονισμένο  πρωινό. Η συννεφιά και η βροχή  πλέκουν σήμερα συνθήκες  αμφιβολίας για πορεία και ορειβασία, για μας όμως είναι μια πρόκληση και μια...

ΒΕΡΜΙΟ, Χιονοδρομικό κέντρο Σελίου, Κορυφή Αρσούμπασι 1878μ., Kοπή Βασιλόπιτας, Κυριακή 14 Ιανουαρίου 2024

Γεωλογικές ανακατατάξεις, εκρήξεις ηφαιστείων, στερεοποιημένη λάβα, έδωσαν μορφή στο όρος του Βερμίου. Ορειβατούμε τώρα σε μονοπάτι που πριν εκατομμύρια χρόνια σε τούτο εδώ το βουνό υπήρξε η θάλασσα της Τηθύος, απόλυτα υπαρκτής από τα γεωλογικά δεδομένα , με κοραλλιογενείς ατόλες, υφάλους και απίστευτους σχηματισμούς. Σημερινά υπολείμματα της Θάλασσας της Τηθύος  είναι η Μεσόγειος  και η Ερυθρά...

Διαβάστε το άρθρο

ΒΕΡΜΙΟ, κορυφή Στουρνάρι 1780 μ., Κυριακή 7 Ιανουαρίου 2024, με τους Ορειβάτες Βέροιας

Ένας ολόλευκος πίνακας ζωγραφικής σαν από ταινία ξεπροβάλλει μπρος στα μάτια μας.  Η φύση είναι εδώ άκου τον ψίθυρο της….!    Ξεκινήσαμε κάτω από μια καταρρακτώδη βροχή από την Ελιά,  7  φίλοι ορειβάτες από την πόλη της Βέροιας.  Κυριακή πρωί στις 7+30 για ορειβασία κοντά στη γειτονιά μας, στο Ξηρολίβαδο, στην κορυφή Στουρνάρι. Στουρνάρι, πέτρα σκληρή και αιχμηρή. Το πέτρωμα χαλαζίας ή τσακμακόπετρα...

Ένας σταυρός παράθυρο στο χιονισμένο Βέρμιο

Λίγα χρόνια μετά το χαλασμό της Νάουσας, το 1822, στήθηκε ξανά η εκκλησία του Άη Γιώργη, στην παλιά είσοδο της πόλης. Η φωτογραφία από το σταυρό του καμπαναριού του αποτυπώνει τόσο όμορφα το χιονισμένο Βέρμιο.Μπορεί στις πόλεις να μη χιόνισε, ελπίζουμε όμως να το κρατήσει στα βουνά, ειδικά Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιά!

Διαβάστε το άρθρο

ΒΕΡΜΙΟ, Κορυφή Μαγούλα 1760 μ., Kυριακή 17 Δεκεμβρίου 2023 -Πορεία στο χιόνι- με τους Ορειβάτες Βέροιας

Οι πρώτες χειμωνιάτικες ψύχρες σε αναζωογονούν από την υπνηλία του Φθινοπώρου. Πόσο μάλλον όταν βρίσκεσαι μέσα στη φύση, αναπνέεις τον καθαρό αέρα, βλέπεις και αισθάνεσαι τα χρώματα της φύσης να αλλάζουν μορφή και πρόσωπο. Ο Χειμώνας είναι εδώ άκου τον ψίθυρο του……..!   Ξημέρωσε….! Φύγαμε από την πόλη της Βέροιας στις 7+30 πρωινό Κυριακής , που αναφέρεται από τον Θουκιδίδη και τον Στράβωνα. Σημαντική...

ΒΕΡΜΙΟ, ΚΟΥΜΑΡΙΑ – 5 ΠΥΡΓΟΙ 1750 μ, Κυριακή 3 Δεκεμβρίου 2023, με τους Ορειβάτες Βέροιας

Βουνοκορφές  ατέλειωτες,  φαράγγια  και  ρέματα,  δάση  σκιερά που κάνουν την ορειβασία  πιότερο  σιωπηλή, ξεχασμένα  περάσματα, πανέμορφα χωριά. ( Κουμαριά,  Ξηρολίβαδο  και  Σέλι ) Το Βέρμιο, με ιστορία συνοδευμένη  από μύθους και δοξασίες,  κατορθώματα  ηρώων  και  θεών, περάσματα  βασιλιάδων  και  αγίων, είναι εδώ, μας  περιμένει  μας  καρτερεί.!   Σήμερα  ορειβασία στο δικό μας βουνό το Βέρμιο, ...

Διαβάστε το άρθρο

ΒΕΡΜΙΟ, Kυριακή 5 Νοεμβρίου 2023, Χαμίτης (2067 μ.) και Τσανακτσή (2054 μ.), με τους Ορειβάτες Βέροιας

Η ψυχή σου αφήνεται στα δίχτυα της πανέμορφης φύσης, παντού κυριαρχεί μια τάξη, βουνά , λιβάδια, χαράδρες, πευκόφυτα δάση.  Όπου και να γυρίσεις το βλέμμα σου όλα έχουν μια διαφάνεια και μια λεπτότητα. Οι εικόνες γίνονται αέρινες……..   Φύγαμε από τη Βέροια στις 7 το πρωί,  προορισμός  μας το  χιονοδρομικό κέντρο 3-5 Πηγάδια . Προσπερνάμε την Νάουσα , κατοικήθηκε από τα αρχαιότατα χρόνια από τους Βρίγες ,...

ΒΕΡΜΙΟ, Ξηρολίβαδο – κορυφή Ασούρμπασι 1890 μ., Κυριακή 29 Οκτωβρίου 2023, με τους Ορειβάτες Βέροιας

Η φύση το Φθινόπωρο στο Ξηρολίβαδο με τις οξιές τις δρυς και τα δεντρόπευκα μας εντυπωσιάζει. Τα δένδρα αρχίζουν να ‘’φορούν ‘’ τα φθινοπωρινά τους φύλλα, σε κοκκινωπές, κίτρινες  και  καφετί αποχρώσεις.       Αφήσαμε πίσω μας την πόλη της Βέροιας, πρωινό Κυριακής 7 φίλοι Ορειβάτες  Η ίδρυση της χάνεται στα μυθικά χρόνια. Πήρε το όνομα της από τη νύμφη Βέροια κόρη του Ωκεανού και της Θέτιδος. Πρώτη...

Διαβάστε το άρθρο

ΒΕΡΜΙΟ - ΞΗΡΟΛΙΒΑΔΟ, Κορυφή Ξηροβούνι 1805μ., Κυριακή 8 Οκτωβρίου 2023, με τους Ορειβάτες Βέροιας

Ένα  καταπράσινο τοπίο  της  ΄Ημαθιώτικης  φύσης  μας καλωσορίζει. Γεμάτο γοητεία μέσα στο φωτεινό γεμάτο μυστήριο  χρώμα της γης  και του ορίζοντα. Μέσα  στην απέραντη σιωπή πήραμε το μονοπάτι, εμείς  και  κανείς άλλος, μόνο το τραγούδι των πουλιών.    Ξεκινήσαμε χωρίς βιασύνη από την Ελιά Κυριακή  πρωί στις  7+30  για ορειβασία κοντά στη γειτονιά μας   στην περιοχή του Ξηρολίβαδου.  Ανεβαίνουμε τον...

ΤΟ ΞΗΡΟΛΙΒΑΔΟ ΒΕΡΜΙΟΥ -Γράφει ο Γιάννης Κ. Τσιαμήτρος

Οι Τούρκοι το ονόμαζαν Ουζούντζιοβα ή Άνω Ουζουντζιά. Ωστόσο, το όνομα Ξηρολίβαδο έχει επικρατήσει από παλιά. Ο οικισμός σήμερα ανήκει στο Δήμο Βέροιας, απέχει 19 χιλιόμετρα δυ­τικά της Βέροιας σε υψόμετρο 1.220 μέτρων, είναι κτισμένος στην ανατολική πλευρά ενός πευκόφυτου (Κινέτου στα βλάχικα) οροπεδίου δίπλα σε μια μικρή λίμνη, την ‘Μπάρα’, και κατοικείται μόνο τους θερινούς μήνες.       Πριν την...

Διαβάστε το άρθρο

ΒΕΡΜΙΟ, Κορυφή Ιμπιλί (1675 μ.), Οικισμός Αγία Παρασκευή, Κυριακή 10 Σεπτεμβρίου 2023, με τους Ορειβάτες Βέροιας

Την σκέψη μας και την συμπαράσταση μας στους δοκιμαζόμενους πολίτες της Θεσσαλίας και της Μαγνησίας.!   Η μέρα προχωρά ήσυχα και μαγικά, σκαρφαλώνουμε σε βράχους, περνάμε δασικούς δρόμους, ανεβαίνουμε σε βουνοπλαγιές. Το μόνο που σκέφτομαι, είναι ο άνεμος που με φυσάει στο πρόσωπο,  η ορειβασία και η πεζοπορία στο βουνό είναι ένα ταξίδι που ενθαρρύνει το μυαλό να περιπλανηθεί, να συλλογιστεί, να...

ΒΕΡΜΙΟ, Κυριακή 3 Σεπτεμβρίου 2023, ΞΗΡΟΛΙΒΑΔΟ, με τους Ορειβάτες Βέροιας

Δεν υπάρχουν λέξεις για αυτή την ανείπωτη καταστροφή στο νομό Έβρο και στο δάσος της Δαδιάς, από την πύρινη λαίλαπα. Απέραντη θλίψη για το μοναδικό δάσος, ένα δάσος που ήταν προστατευμένο από το δίκτυο Natura. Η πυρκαγιά κατέστρεψε τα αρχέγονα δάση της μαύρης πεύκης , πάνω στα οποία φώλιαζαν οι μαυρόγυπες και τα αρπακτικά πουλιά. Χρειάζονται τόσα πολλά χρόνια για να ξαναγίνει. Πιθανόν να μην το έχουμε  ποτέ...

Διαβάστε το άρθρο

Με Σταμενίτη οι εκδηλώσεις του Δεκαπενταύγουστου στην Παναγία Σουμελά του Βερμίου

Ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, Διονύσης Σταμενίτης ( σ.σ χαμηλό το ιεραρχικό κυβερνητικό επίπεδο σε σχέση με την ιστορία της Ιεράς Μονής), εκπροσώπησε τον Κυριάκο Μητσοτάκη στις εκδηλώσεις για την Κοίμηση της Θεοτόκου, στην Παναγία Σουμελά στο Βέρμιο. Των θρησκευτικών εκδηλώσεων προεξήρχε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Παντελεήμονας. Παραβρέθηκαν επίσης ο περιφερειάρχης Απόστολος Τζιτζικώστας,...

Σύνδεση Συνδρομητή

Καλώς Ήρθατε! Συνδεθείτε στο λογαριασμό σας

Να με θυμάσε Ξεχάσατε τον κωδικό σας;