breaking news Νέο

Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ημαθίας: Προκήρυξη 2ωρης Στάσης εργασίας την Πέμπτη 23 Νοεμβρίου

Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ημαθίας: Προκήρυξη 2ωρης Στάσης εργασίας την Πέμπτη 23 Νοεμβρίου

Το καλοκαίρι του 2017 το Υπουργείο Παιδείας χωρίς κανένα διάλογο με την Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και τους συλλόγους εκπαιδευτικών ψήφισε και επέβαλε το προεδρικό διάταγμα 79/2017 για να ρυθμίσει βασικά ζητήματα της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Το Υπουργείο με το Προεδρικό αυτό διάταγμα έχει αποφασίσει να υποβαθμίσει στοχευμένα και συστηματικά τη δημόσια εκπαίδευση. Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας προσπαθεί να ισχυροποιήσει τις «ευάλωτες» νομικά υπουργικές αποφάσεις του κ. Φίλη που διέλυσαν το ολοήμερο νηπιαγωγείο και το ολοήμερο δημοτικό σχολείο. Καθιέρωσαν ένα σχολείο με μειωμένες ώρες διδασκαλίας, ένα σχολείο που δεν έχει υπεύθυνο ολοήμερου τμήματος αλλά λειτουργεί τα ολοήμερα τμήματα με περισσεύματα ωρών, που τεχνητά δημιούργησε η Υπουργική απόφαση.

    Το προεδρικό διάταγμα αυστηροποίησε τις προϋποθέσεις εγγραφής στα ολοήμερα τμήματα, ενώ ζητεί την επαναβεβαίωση της εγγραφής από τους γονείς των μαθητών κάθε τρίμηνο και διαγράφει κάθε μαθητή που απουσιάζει συνεχόμενα για δεκαπέντε ημέρες. Όλα αυτά έχουν ως στόχο να καταργήσει τα τμήματα του ολοήμερου, ενώ αντίθετα η στόχευση του υπουργείου θα έπρεπε να είναι η ενίσχυση του υποστηρικτικού και αντισταθμιστικού θεσμού, που βοηθάει κυρίως τους αδύναμους μαθητές και ενισχύει τους μαθητές από τα χαμηλά κοινωνικό-οικονομικά στρώματα, ένας θεσμός που θα έπρεπε να είναι προσβάσιμος από όλους τους μαθητές.

Προσχολική αγωγή: Δε θεσμοθετήθηκε η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση, ένα πάγιο αίτημα του κλάδου, μάλιστα με τις συζητήσεις για συγχωνεύσεις των Α.Τ.Ε.Ι. με τα πανεπιστήμια δημιουργεί κλίμα συγχώνευσης των τμημάτων προσχολικής αγωγής των Α.Τ.Ε.Ι. με τα παιδαγωγικά τμήματα προσχολικής αγωγής των Α.Ε.Ι. Τα παραπάνω δημιουργούν ερωτηματικά σχετικά με τα επαγγελματικά δικαιώματα των βρεφονηπιοκόμων και των νηπιαγωγών. Δυστυχώς ανοίγει έτσι το δρόμο για την εκχώρηση της δημόσιας εκπαίδευσης στην τοπική αυτοδιοίκηση, την είσοδο κουπονιών στη δημόσια εκπαίδευση, διδάκτρων- τροφείων καθώς και των  ελαστικών ωραρίων και των ελαστικών εργασιακών σχέσεων στην υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση. Οι παραπάνω μεθοδεύσεις οδηγούν στην ιδιωτικοποίηση της προσχολικής αγωγής, όπου ιδιωτικοί φορείς ή φορείς με ιδιωτικοοικονομική λειτουργία (δημοτικοί παιδικοί σταθμοί) θα ανταγωνίζονται για την εξασφάλιση της δημόσιας χρηματοδότησης. Χιλιάδες προνήπια μένουν εκτός του δημόσιου νηπιαγωγείου και ωθούνται σε δομές των δήμων με τα voucher (βρεφονηπιακοί σταθμοί) ή σε ιδιωτικούς παιδικούς σταθμούς, ενώ παράλληλα τα παιδιά 2 έως 3,5 ετών μένουν εκτός παιδικών σταθμών ( περίπου 8000 παιδιά αυτής της ηλικίας έμειναν εκτός παιδικών σταθμών φέτος).

   Τριμελείς επιτροπές: Αντί να είναι στόχος η καθιέρωση της αναλογίας 20 μαθητές προς έναν δάσκαλο και 15 νήπια προς 1 νηπιαγωγό γίνεται προσπάθεια οι μαθητές να στριμώχνονται σε τμήματα των 25 μαθητών. Όταν για παράδειγμα ένα τμήμα έχει 26 ή 27 εγγραφές αντί να γίνουν δύο τμήματα με μικρότερο αριθμό μαθητών, γίνεται ,για πρώτη φορά φέτος, κλήρωση και 25 παιδιά μένουν στο τμήμα και ένας ή δύο μαθητές πηγαίνουν ,για όλη τη διάρκεια της σχολικής του φοίτησης σε άλλα σχολεία πιο μακρινά άσχετα αν βολεύει το παιδί και την οικογένειά του. Τα παραπάνω συμβαίνουν στο βωμό των περικοπών στην εκπαίδευση.

   Δαπάνες: Οι δαπάνες που διατίθενται στα σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης δεν επαρκούν για τις λειτουργικές ανάγκες των σχολείων και πολύ περισσότερο δεν αρκούν για την αγορά πάγιου εξοπλισμού και τη συντήρηση των κτιρίων.

  Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί: Ο μηδενισμός των μόνιμων διορισμών έχει οδηγήσει στο φαινόμενο αναπληρωτές εκπαιδευτικοί να υπηρετούν για οκτώ, δέκα και παραπάνω χρόνια χωρίς να τους δίνεται η δυνατότητα να μονιμοποιηθούν, ώστε να προσφέρουν το έργο τους σε μια σταθερή περιοχή αλλά είναι αναγκασμένοι κάθε χρόνο να μετακινούνται σε άλλη συνήθως περιοχή, μακριά από τον τόπο μόνιμης κατοικίας τους και να αντιμετωπίζουν τη δυσκολία εύρεσης στέγης κυρίως στα τουριστικά νησιά. Ο μισθός τους δεν επαρκεί για να καλύψει τις ανάγκες διαβίωσής τους σε όποια μακρινή γωνιά της Ελλάδος διοριστούν.

  Ειδική Αγωγή: Στην ειδική αγωγή δεν έχουν γίνει επίσης εδώ και πολλά χρόνια μόνιμοι διορισμοί ειδικών εκπαιδευτικών αποτέλεσμα πολλοί μαθητές να στερούνται την εξατομικευμένη παράλληλη στήριξη που χρειάζονται.

   Όλα τα παραπάνω υλοποιούνται στη βάση κοινών κατευθύνσεων/σχεδιασμών όλων των ελληνικών κυβερνήσεων, ΕΕ και ΟΟΣΑ., στα πλαίσια μεταρρυθμίσεων, περικοπών, "εξοικονόμησης" δαπανών κι εξορθολογισμού της Δημόσιας Διοίκησης  κι ενίσχυσης της επιχειρηματικής λειτουργίας των δημόσιων υπηρεσιών, με απώτερο σκοπό την παράδοση ολόκληρων τομέων κι υπηρεσιών στους ιδιώτες. Συντελούν στην οικοδόμηση ενός ταξικού και ανταγωνιστικού σχολείο.

  Θεωρούμε ως Σύλλογος Εκπαιδευτικών ότι η παιδεία θα έπρεπε να είναι το πρώτο μέλημα της ελληνικής πολιτείας, γιατί είναι μια επένδυση που επιστρέφει στους μαθητές και στην κοινωνία. Κάθε περικοπή είναι τροχοπέδη στην ανάπτυξη της χώρας και στην μείωση των κοινωνικών ανισοτήτων

  Για όλα τα παραπάνω ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ημαθίας συμμετέχει στο Πανεκπαιδευτικό Συλλαλητήριο που θα γίνει την Πέμπτη 23 Νοεμβρίου 2017 στην Πλατεία Δημαρχείου Βέροιας και ώρα 12.30 προκηρύσσοντας δίωρη στάση εργασίας για τις δύο τελευταίες ώρες του πρωινού κύκλου (11:45-13:15) μαζί με την ΕΛΜΕ Ημαθίας, το Σύλλογο Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Επαρχίας Νάουσας και την Ομοσπονδία Ενώσεων Γονέων και Κηδεμόνων του Νομού Ημαθίας.

 

                              ΓΙΑ ΤΟ  Δ.Σ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ

        Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                         Η  Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΤΟΥΤΟΥΝΤΖΙΔΗΣ ΠΑΥΛΟΣ                         ΑΠΙΔΟΠΟΥΛΟΥ ΣΟΦΙΑ


Σύνδεση Συνδρομητή

Καλώς Ήρθατε! Συνδεθείτε στο λογαριασμό σας

Να με θυμάσε Ξεχάσατε τον κωδικό σας;

Δεν είστε συνδρομητής; Αίτηση Εγγραφής

Ξεχάσατε τον κωδικό σας

Αίτημα Εγγραφής