breaking news Νέο

10.000 νέους διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών προγραμματίζει η κυβέρνηση, μετά όμως τις επικείμενες βουλευτικές εκλογές!

10.000 νέους διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών προγραμματίζει η κυβέρνηση, μετά όμως τις επικείμενες βουλευτικές εκλογές!

10.000 νέοι διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών! Στην απόφαση αυτή κατέληξε η κυβέρνηση, όπως είναι σε θέση να γνωρίζει η "ΗΜΕΡΗΣΙΑ", όπου στις προθέσεις της είναι η διαδικασία διορισμού να τεθεί σε εκκίνηση μετά τις επικείμενες βουλευτικές εκλογές.

Όσο για το σύστημα, με το οποίο θα γίνουν οι νέοι διορισμοί, εξετάζεται το αρχικό σχέδιο της επιτροπής “Κόπτση", το οποίο και ήδη έχει τεθεί σε ανώτατο κυβερνητικό επίπεδο.

Εδώ, να αναφερθεί ότι η εν λόγω επιτροπή δεν είχε προχωρήσει την επιλεγείσα διαδικασία τότε με εντολή άνωθεν, καθ' ότι υπήρξε η διαπίστωση πως μεταξύ των εκπαιδευτικών υπήρχαν δύο κυρίαρχες τάσεις: Η μια τάση είχε να κάνει με τους εκπαιδευτικούς που ήταν θετικοί στην πραγματοποίηση εξετάσεων μέσω ΑΣΕΠ και η δεύτερη τάση με εκπαιδευτικούς που έθεσαν να υπάρξει μια "γενναία" μοριοδότηση με τα χρόνια της προϋπηρεσίας. Ως εκ τούτου η επικρατούσα άποψη σε κυβερνητικό επίπεδο σήμερα προσδιορίζεται στο ότι το νέο σύστημα όπως περιέχει εξετάσεις ΑΣΕΠ, υψηλή μοριοδότηση της πολυετούς προϋπηρεσίας, πλην όμως με ασφαλιστική δικλείδα, ώστε οι εκπαιδευτικοί που δεν "πιάνουν" τη βάση στις εξετάσεις, αυτόματα να μένουν εκτός πίνακα διορισμού.

Σ' ό,τι αφορά το σχέδιο της επιτροπής "Κόπτση", πάνω στο οποίο βασίζεται το νέο σύστημα διορισμού των εκπαιδευτικών και το οποίο αναφέρθηκε πιο πάνω, ετοιμάζεται σε κυβερνητικό επίπεδο και περιλαμβάνει τέσσερα σημεία που είναι:

Α Γραπτός διαγωνισμός ΑΣΕΠ για μόνιμους διορισμούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Β Συνυπολογισμός με αντίστοιχη μοριοδότηση προϋπηρεσίας, παιδαγωγικής κατάρτισης, επιστημονικής κατάρτισης και κοινωνικά κριτήρια.

Γ Κατάρτιση πίνακα μόνο για τους εκπαιδευτικούς που "πιάνουν" τη βάση.

Δ Όσοι εκπαιδευτικοί δεν "πιάνουν" τη βάση, θα τίθενται εκτός πίνακα ανεξάρτητα πόσα μόρια συγκεντρώνουν από άλλα κριτήρια.

«Είμαστε λίγο διάστημα πριν τις εθνικές εκλογές και η παρούσα κυβέρνηση έχει πάρει την απόφαση να ανακοινώσει - όπως μαθαίνουμε από πληροφορίες που έρχονται - το διορισμό 10.000 νέων μονίμων εκπαιδευτικών μέσω ΑΣΕΠ, σύμφωνα με το σχέδιο της επιτροπής "Κόπτση". Ωστόσο, είναι προφανές ότι οι εν λόγω διορισμοί θα γίνουν μετά τις εθνικές εκλογές» σχολίασε αρχικά στην "Η" ο Αλέκος Μόσχος, μέλος του ανεξάρτητου συνδυασμού "Εκπαιδευτική παρέμβαση Ημαθίας" στο ΔΣ της ΕΛΜΕ Ημαθίας και πρώην πρόεδρος αυτής. «Επί της ουσίας, λοιπόν, η κυβέρνηση της ΝΔ προαναγγέλλει νέους διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών που θα κάνει η επόμενη κυβέρνηση! Αυτό, βέβαια, δεν είναι πρωτόγνωρο, μιας και το ζήσαμε στην περίοδο 2015-2019, που προαναγγέλλονταν διορισμοί και που πηγαίναν για την επόμενη χρονιά και φθάσαμε στο 2020, όπου και έγιναν κάποιοι διορισμοί εκπαιδευτικών στην ειδική αγωγή» προσέθεσε. Και συνέχισε: «Οι προσλήψεις αναπληρωματικών (στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση) ξεπερνούν τις 40.000. Οπότε το να λέει η κυβέρνηση πως θα διορίσει 10.000, δεν σημαίνει ότι θα λύσει το πρόβλημα της ελληνικής εκπαίδευσης στα σχολεία. Αν δε υπολογίσουμε ότι τα τμήματα στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης έχουν 25-27 μαθητές και καταλαβαίνει ο καθένας ότι πρέπει να "σπάσουν", τότε προκύπτει ότι οι απαιτήσεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό είναι ακόμα μεγαλύτερες. Επομένως το να είναι έτοιμη να προβεί στην ανακοίνωση η κυβέρνηση πως θα γίνουν 10.000 διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών είναι μια σταγόνα στον ωκεανό και δεν πρόκειται να λύσει το πρόβλημα της εκπαίδευσης στα σχολεία, αλλά ούτε και την αδιοριστία των εκπαιδευτικών, μην ξεχνώντας ότι για πάνω από 10 χρόνια δεν είχε γίνει ούτε μια πρόσληψη στα σχολεία.

Επίσης, θα πρέπει να επισημάνουμε και κάτι άλλο: Ότι είναι και ένας αριθμός εκπαιδευτικών που θα βγει στη σύνταξη, επομένως θα πρέπει να ληφθούν υπόψιν και αυτοί για τα κενά που προκύπτουν».

 

«Ο γραπτός διαγωνισμός ΑΣΕΠ παραβιάζει τη βασική θέση της εξέλιξης του εργαζόμενου μέσα στην προϋπηρεσία του»

Όσον αφορά, τώρα, στο ότι, η κυβέρνηση δείχνει να βασίζεται στο σχέδιο της επιτροπής "Κόπτση" για γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ για μόνιμους διορισμούς στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ο ίδιος τονίζει: «Οι συνάδελφοι μας που δουλεύουν σε σχολικές μονάδες στα νησιά για αρκετά χρόνια (ως αναπληρωτές) και που ουσιαστικά αναπληρώνουν τους εαυτούς, δεν είναι καλοί καθηγητές; Προφανώς και είναι. Κι αφού είναι, γιατί να πάμε σε διαγωνισμό ΑΣΕΠ προς επιβεβαίωση του προφανέστατου. Το, δε, βασικό κριτήριο σε κάθε εργασία, όπως είναι γνωστό, είναι η προϋπηρεσία. Πλην όμως δεν ισχύει φαίνεται στους εκπαιδευτικούς με αυτά τα μέτρα. Οι άνθρωποι αυτοί που με τόσα χρόνια δουλεύουν κάτω από δυσμενείς κοινωνικές συνθήκες θα πρέπει τώρα να περάσουν και από ένα διαγωνισμό ΑΣΕΠ, που πιθανόν κάποιοι από αυτούς να μην ξαναπροσληφθούν, διότι δεν είναι εύκολο να εργάζεσαι και ταυτόχρονα να φροντίζεις την οικογένειά σου. Άρα το να θέτει και διαγωνισμό ΑΣΕΠ η κυβέρνηση, στην πραγματικότητα βάζει απόλυσης και ουσιαστικά παραβιάζει τη βασική θέση της εξέλιξης του εργαζόμενου μέσα στην προϋπηρεσία του. Όλον αυτόν το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, τον ζήσαμε για περίπου 10 χρόνια. Είδαμε ένα αδιέξοδα του, είδαμε διαφορετικές επετηρίδες εκπαιδευτικών, είδαμε προσλήψεις με ποσοστά, είδαμε φροντιστήρια να ετοιμάζουν υποψηφίους για εξετάσεις ΑΣΕΠ, είδαμε να κυκλοφορούν βιβλία με προτεινόμενα θέματα ΑΣΕΠ.

Δηλαδή οι εργαζόμενοι να πληρώνουν κι από πάνω, προκειμένου να προετοιμασθούν για διαγωνισμούς».

 

«Προϋπηρεσία και πτυχία το βασικό κριτήριο για τους διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών»

Επιπλέον, ο Αλέκος Μόσχος επεσήμανε και ένα άλλο κριτήριο που τίθεται και που είναι η επιστημονική κατάρτιση (μεταπτυχιακά, σεμινάρια πιστοποίησης). «Να σκεφθεί καθένας το παιδί του που σπουδάζει σε κάποια πανεπιστημιακή σχολή. Ουσιαστικά έχουμε μια υποβάθμιση του πτυχίου. Και ο υποψήφιος εκπαιδευτικός θα πρέπει να συνεχίσει να πληρώνει και να δαπανά τον χρόνο του στην απόκτηση μεταπτυχιακών δεύτερων πτυχίων κλπ. Δηλαδή, μιλάμε για ένα τρομερό κόστος, που θα καταβάλλουν τα παιδιά και οι οικογένειές τους. Το βασικό, λοιπόν, κριτήριο για τους διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών είναι η προϋπηρεσία και τα πτυχία. Όλα τα άλλα έχουν ως στόχο, αφενός να στηρίξουν μια "βιομηχανία" πτυχίων, τίτλων, φροντιστηρίων, τα οποία και θα προκαλέσουν μια οικονομική αφαίμαξη των ιδίων και των οικογενειών τους και αφετέρου μια γενιά πειθήνιων, χειραγωγήσιμων, οι οποίοι στην προσπάθεια τους να αποκτήσουν έστω και ελάχιστα μόρια, να υποχρεωθούν στην ανάγκη να δουλέψουν με τρίμηνες συμβάσεις στα σχολεία, να εργάζονται μακριά από τον τόπο τους, κάτω από ασύμφορες οικονομικές συνθήκες. Αυτό το νομοσχέδιο δεν πρέπει να περάσει και πρέπει να βρει αντίθετο το σύνολο του εκπαιδευτικού κινήματος. Εδώ, να θυμίσουμε ότι οι διορισμένοι του 2020 παράτυπα δεν έχουν διορισθεί».

 

Ρεπορτάζ: Παύλος Χρ. Τουτουντζίδης


Σύνδεση Συνδρομητή

Καλώς Ήρθατε! Συνδεθείτε στο λογαριασμό σας

Να με θυμάσε Ξεχάσατε τον κωδικό σας;

Δεν είστε συνδρομητής; Αίτηση Εγγραφής

Ξεχάσατε τον κωδικό σας

Αίτημα Εγγραφής