breaking news Νέο

Σύλλογος Δανειοληπτών και Προστασίας Καταναλωτών Βορείου Ελλάδος : Η «δημιουργική ασάφεια» των ηλεκτρονικών ρυθμίσεων πολλαπλασιάζει τις οφειλές δανειοληπτών και δημιουργεί «σκιές»

Σύλλογος Δανειοληπτών και Προστασίας Καταναλωτών Βορείου Ελλάδος : Η «δημιουργική ασάφεια» των ηλεκτρονικών ρυθμίσεων πολλαπλασιάζει τις οφειλές δανειοληπτών και δημιουργεί «σκιές»

Ο Σύλλογος Δανειοληπτών και Προστασίας Καταναλωτών Βορείου Ελλάδος κατέθεσε τη βδομάδα που μας πέρασε εξώδικο κατά πάσης αρμόδιας αρχής. Αιτία, περιστατικό στα οποίο “φαντ” ζητούν εκτός από τα δάνεια που αγόρασαν από την Τράπεζα, να πληρωθούν χρέη του δανειολήπτη που εκείνος οφείλει στο Δημόσιο!

Συγκεκριμένα, δάνειο ύψους περίπου 35.000 ευρώ με εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου που έλαβε πριν χρόνια παλιννοστούντας συμπολίτης μας, το οποίο κατέπεσε και το οφείλει πλέον στο Δημόσιο, απαιτείται να πληρωθεί παράλληλα σε χρηματοδοτικό fund, το οποίο ζητάει από τον δανειολήπτη το ίδιο ποσό που έχει βεβαιωθεί στο Δημόσιο. Συνολικά δηλαδή ο δανειολήπτης καλείται να πληρώσει το διπλάσιο, περίπου 70.000 ευρώ, χωρίς να είναι ξεκάθαρο τι ακριβώς συμβαίνει με αυτό το ποσό.

Από τη μελέτη των νομικών συμβούλων του Συλλόγου Δανειοληπτών &ΠΚΒΕ, διαπιστώθηκε ότι μάλλον δεν πρόκειται για “λογιστικό λάθος”, όπως θα ήταν ίσως αναμενόμενο. Αντίθετα, το περιστατικό έχει όλα τα χαρακτηριστικά εκμετάλλευσης του ασαφούς και εχθρικού προς τον πολίτη νομικού πλαισίου που υπό τη σκέπη “δημιουργικής ασάφειας”, επιτρέπει στα “φαντ” να παγιδεύουν τους πολίτες σε καταστάσεις εκμετάλλευσης και έμμεσου εκβιασμού. Σε αυτή την κατάσταση συνδράμουν οι περίφημες “ηλεκτρονικές πλατφόρμες” με την -προφανώς εκ προθέσεως- ασαφή ενημέρωση που δίνουν στον δανειολήπτη για τις οφειλές του.

Οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες συνδράμουν στην παγίδευση του δανειολήπτη με τον ακόλουθο τρόπο: Όταν εκείνος αιτηθεί μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας τη ρύθμιση των χρεών του, η πλατφόρμα του παραθέτει οφειλές ΧΩΡΙΣ τους αριθμούς των δανειακών συμβάσεων και χωρίς τη δυνατότητα αυτές να βρεθούν και να επαληθευτούν. Παράλληλα, ο διαθέσιμος χρόνος που έχει ο δανειολήπτης να αποδεχτεί ή όχι τη “ρύθμιση” είναι εξαιρετικά μικρός για να προλάβει να αναζητήσει τα έγγραφα και να κάνει τις σχετικές επαληθεύσεις. Οπότε, ο δανειολήπτης, για να μη χάσει τη ρύθμιση και την περιουσία του, πιέζεται να αποδεχτεί το λανθασμένο και συχνά παραφουσκωμένο χρέος, χωρίς να μπορεί ουσιαστικά να το ελέγξει.

Το χειρότερο είναι ότι η αποδοχή της οφειλής στην πλατφόρμα, έχει την αξία “νομιμοποίησης” της και πλήρους αποδοχής της από τον πολίτη, με αξία πλέον νέας οφειλής!

Με άλλα λόγια, ο πολίτης τοποθετείται σε μια κατάσταση που εκμεταλλεύεται το άγχος και την αδυναμία του για να τον φέρει σε μια ακόμη χειρότερη κατάσταση από εκείνη που ήδη βρίσκεται. Δεν είναι ξεκάθαρο, επίσης, πόσα “παράξενα” και ίσως παράνομα χρέη και ποσά, μπορούν να φορτωθούν έτσι σε ανύποπτους πολίτες και να “ξεπλυθούν” προς όφελος άγνωστων -όπως τα φαντς- συμφερόντων.

Ο Σύλλογός μας επανειλημμένα κάλεσε τα σχετικά ιδρύματα να παραθέτουν στις ηλεκτρονικές αιτήσεις τα επακριβή στοιχεία των δανειακών συμβάσεων, αλλά δεν έλαβε ανταπόκριση, κάτι που εντείνει την παραπάνω ερμηνεία των προθέσεων που αναφέρουμε.

Απαιτούμε από τη νέα κυβέρνηση, τους νέους Υπουργούς Οικονομίας και Προστασίας του Πολίτη αλλά και σύσσωμη την Αντιπολίτευση, να λάβουν τις ευθύνες τους και να επαναφέρουν στο θέμα των φαντς τα στοιχεία εκείνα που προστατεύουν τα στοιχειώδη και θεμελιώδη δικαιώματα των δανειοληπτών-καταναλωτών.

Εμείς από την πλευρά μας θα φέρουμε το θέμα στις αίθουσες των Δικαστηρίων όχι μόνο της Ελλάδας αλλά και της Ευρωπαϊκής Ένωσης!

 

Σύλλογος Δανειοληπτών και Προστασίας Καταναλωτών Βορείου Ελλάδος


Σύνδεση Συνδρομητή

Καλώς Ήρθατε! Συνδεθείτε στο λογαριασμό σας

Να με θυμάσε Ξεχάσατε τον κωδικό σας;

Δεν είστε συνδρομητής; Αίτηση Εγγραφής

Ξεχάσατε τον κωδικό σας

Αίτημα Εγγραφής