breaking news Νέο

Ανδρέας Καργόπουλος : « Η ύπαρξη ιδιωτικών ΑΕΙ θα υποβαθμίσει ακόμη περισσότερο το δημόσιο πανεπιστήμιο»

Ανδρέας Καργόπουλος : « Η ύπαρξη ιδιωτικών ΑΕΙ θα υποβαθμίσει ακόμη περισσότερο το δημόσιο πανεπιστήμιο»

Τηλεφωνική συνέντευξη στο ΡΑΔΙΟ ΑΙΧΜΗ-102,8 και στην εκπομπή του Αλέκου Χατζηκώστα «Λόγια σταράτα» έδωσε την Παρασκευή 19/1 ο Ανδρέας Καργόπουλος, αντιπρόεδρος της ΟΛΜΕ (εκλέχτηκε με την ΑΣΕ/ΠΑΜΕ)

Στην αρχή χαιρέτισε τις μεγάλες κινητοποιήσεις που πραγματοποιηθήκαν στις 18/1 σε ολόκληρη τη χώρα ενάντια στα ιδιωτικά και τόνισε ότι ο αγώνας θα συνεχιστεί.

Για τα ιδιωτικά ΑΕΙ ανάμεσα στ’ άλλα αναφέρθηκε στην ομόφωνη απόφαση της ΟΛΜΕ ενάντια τους, σημειώνοντας:

«Είναι μεγάλος μύθος της κυβέρνησης ότι η ίδρυση ιδιωτικών ΑΕΙ θα βελτιώσει και τα δημόσια. Είναι ανέκδοτο. Κάθε φορά βρίσκει ένα ωραίο τίτλο για να παρουσιάσει ένα αντιδραστικό νομοσχέδιο. Την κατηγοριοποίηση των σχολείων την ονόμασε «αξιολόγηση». Την ελάχιστη βάση εισαγωγής την ονόμασε «απεγκλωβισμό των μαθητών» η κ.α Κεραμέως από τα ΑΕΙ. Η ύπαρξη ιδιωτικών σχολείων αναβάθμισε τα δημόσια; Τα οποία υποχρηματοδοτούνται συστηματικά και κάθε βδομάδα και ένα ατύχημα, οι χιλιάδες ελλείψεις που υπάρχουν. Αντίστοιχα και τα ΑΕΙ. Τα δημόσια ΑΕΙ έχουν υποβαθμιστεί με σχέδιο. Ελλείψεις σε καθηγητές, απαρχαιωμένες υποδομές, εργαστήρια. Και σε άλλους κλάδους, τα ιδιωτικά νοσοκομεία αναβαθμίσαν τα δημόσια; Μην πούμε για τα τραγικό δυστύχημα των Τεμπών η ιδιωτικοποίηση των συγκοινωνιών τι έφερε.  Είναι μεγάλος μύθος αυτό που λέει η κυβέρνηση. Η ύπαρξη ιδιωτικών ΑΕΙ θα ιδιωτικοποιήσει ακόμη περισσότερο τα δημόσια ΑΕΙ, θα υψώσει ακόμη μεγαλύτερους φραγμούς στα παιδιά από φτωχές οικογένειες προκειμένου να σπουδάσουν, και θα υποβαθμίσει ακόμη περισσότερο το δημόσιο πανεπιστήμιο.»

Λένε ότι έτσι δεν θα φεύγουν τα παιδιά στο εξωτερικό, για να σπουδάσουν και να πληρώνουν ένα σωρό χρήματα οι γονείς τους

« Είναι ο άλλος μεγάλος μύθος. Η Κύπρος που φέρνουν ως παράδειγμα είναι η πρώτη χώρα αναλογικά φοιτητών που σπουδάζουν στο εξωτερικό, περίπου 10.000 σπουδάζουν σε Ελλάδα και Αγγλία. Η Ιατρική εκεί έχει 125.000 δίδακτρα. Αν ανοίξει παρόμοιο στην Αθήνα ένα παιδί από οικονομική άποψη θα πάει εκεί ή στη Βουλγαρία για να σπουδάσει; Το θέμα είναι αν θα τα πάρει η πολυεθνική που θ’ ανοίξει ΑΕΙ ή πως τα παιδιά θα σπουδάζουν με βάση τις κλήσεις, τα ταλέντα και τη θέλησή τους. Δηλαδή ο καημός της σημερινής οικογένειας είναι σε ποιον θα τα δώσει ή είναι δικαίωμα του κάθε παιδιού ανεξάρτητα από την οικονομική κατάσταση της οικογένειας να σπουδάσει εφόσον θέλει και μπορεί;»

Τελικά αυτοί που κινητοποιούνται είναι μειοψηφία και υποκινούμενοι;

 «Αυτή η συζήτηση περί υποκίνησης, προσβάλει τους μαθητές μας. Οι μαθητές μας δεν είναι υποκινούμενα, οι μαθητές μας είναι ελεύθεροι άνθρωποι και καταλαβαίνουν πολύ καλά πιο είναι το συμφέρον τους. Είναι βαθειά υποκριτικό από διάφορα κόμματα να δίνουν εκατομμύρια σε διάφορες διαφημιστικές εταιρίες για να υφαρπάξουν την ψήφο των μαθητών στις εκλογές – τότε οι μαθητές είναι ώριμοι πολίτες- αλλά όταν είναι να κινητοποιηθούν για τα δικαιώματά τους, στη μόρφωση, στην εισαγωγή στα ΑΕΙ, τότε είναι ανώριμοι, υποκινούμενοι , χειραγωγούμενοι. Προσβάλει τους μαθητές μας, είναι πολύ επικίνδυνη.»

Σχετικά με το νομοσχέδιο για την τεχνική εκπαίδευση υπογράμμισε:

« Η ΟΛΜΕ έχει εκφράσει και στη Βουλή τη αντίθεσή της. Κρατά όλο το αντιδραστικό πλαίσιο επί υπουργίας Κεραμέως π.χ επαγγελματικές σχολές κατάρτισης που απασχολιοποιεί το παιδί από τα 14-15 χρόνια και το πάει βορά στην εργοδοσία. Υπάρχουν αδυναμίες στα ΕΠΑΛ, εμείς τα λέμε πρώτοι, αλλά τουλάχιστον κάνει μαθήματα γενικής παιδείας στα ΕΠΑΛ, συγκροτεί τη προσωπικότητά του , κάνει μαθητεία μετά τα 17-18 και μετά βγαίνει στην παραγωγή. Πάει σε μεγάλα camp που στην ουσία θα στεγάζονται τα παλιά ΙΕΚ και θα διοικείται από έναν μάνατζερ επί της ουσίας που θα μπορεί να προέρχεται από τη αγορά και θα καθορίζει τις ειδικότητες με βάση τις εφήμερες ανάγκες της αγοράς. Θέλουν να βγάλουν φθηνό καταρτισμένο εργατικό προσωπικό  που θα καταρτίζεται με βάση τις ανάγκες της οικονομίας για 3-4 χρόνια και μετά θα επανακαταρτίζεται. Αυτό δεν είναι επαγγελματική εκπαίδευση, αλλά μία φθηνή κατάρτιση, θα είναι ένας σύγχρονος σκλάβος του 21ου αιώνα. Εμείς εύχυμο φιλοδοξία για τους μαθητές μας να είναι άνθρωποι συγκροτημένοι , να καταλαβαίνουν τι γίνεται στο φυσικό και κοινωνικό περίγυρο, να έχουν κριτική σκέψη και με βάση τις κλήσεις και τη θέληση, όποιος θέλει να σπουδάσει να γίνει επιστήμονας να μπαίνει στο πανεπιστήμιο , όποιος θέλει κάποια τεχνική ειδικότητα να μπορεί να την αποκτά από το δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης και δωρεάν. Το κύριο όμως είναι να συγκροτείται σαν άνθρωπος και όχι να πετάμε ένα παιδί 14-15 χρονών στη αγορά χωρίς να έχει τη απαραίτητη συγκρότηση κοινωνική και μαθησιακή ώστε να μπορεί ν’ αντεπεξέλθει.»

Γιατί οι καθηγητές δεν θέλουν ν’ αξιολογούνται;

«Είναι και αυτό μεγάλος μύθος. Εμείς ήμαστε ενάντια στην κατηγοριοποίηση των σχολείων και των εκπαιδευτικών την οποία φέρνει το νομοσχέδιο για την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και της ατομικής. Έχουμε πολύ μεγάλη πείρα διεθνή για το τι έφερε η αξιολόγηση, για την κατηγοριοποίηση των σχολειών, πολλών ταχυτήτων , φτωχών και πλούσιων, ενέτεινε ακόμη περισσότερο τους φραγμούς. Αντιδρούμε γιατί παρόλες τις διαφοροποιήσεις στη χώρα μας τα σχολεία είχαν ενιαίο πρόγραμμα, ενιαίο βιβλίο , καθηγητές από τον ίδιο τρόπο πρόσληψης, υπήρχαν διαφοροποιήσεις αλλά δεν ήταν χαοτικές. Με την αξιολόγηση έρχεται η κατηγοριοποίηση των σχολείων και των εκπαιδευτικών που αυτό θα συμβάλει στην υποβάθμιση για την πλειοψηφία των μαθητών των μορφωτικών δικαιωμάτων και θα πάμε σε σχολειά φτωχών, σε σχολεία πλούσιων, σε σχολεία πολλών ταχυτήτων».

Και κατέληξε: «Οι κινητοποιήσεις θα συνεχιστούν, χρειάζεται διάρκεια, αντοχή. Απαιτούμε από τη κυβέρνηση να μην τολμήσει να κατεβάσει στη Βουλή αυτό το νομοσχέδιο για τα ιδιωτικά ΑΕΙ». 


Σύνδεση Συνδρομητή

Καλώς Ήρθατε! Συνδεθείτε στο λογαριασμό σας

Να με θυμάσε Ξεχάσατε τον κωδικό σας;

Δεν είστε συνδρομητής; Αίτηση Εγγραφής

Ξεχάσατε τον κωδικό σας

Αίτημα Εγγραφής