breaking news Νέο

Έρχεται application κατά της αισχροκέρδειας

Έρχεται application κατά της αισχροκέρδειας

Παρεμβάσεις για την ακρίβεια και την αισχροκέρδειας, ανακοίνωσε ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου σημειώνοντας ότι :

«Η ακρίβεια είναι ίσως το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η ελληνική οικογένεια, η μάχη θα είναι συνεχής μέχρι να αντιμετωπιστεί».

Μάλιστα τόνισε ότι «η αλήθεια είναι ότι αν και ο πληθωρισμός έχει αποκλιμακωθεί τους τελευταίους μήνες, οι πληθωριστικές πιέσεις παραμένουν επίμονες σε συγκεκριμένες κατηγορίες αγαθών και κυρίως στα τρόφιμα, με αποτέλεσμα η Ελληνική οικογένεια να δυσκολεύεται υπό το βάρος των ανατιμήσεων.

Για αυτό το λόγο προχωρούμε σε ενίσχυση των μέτρων που έχει λάβει η κυβέρνηση από την προηγούμενη περίοδο ώστε να πετύχουμε τρία πράγματα:

- Εντατικοποίηση των ελέγχων κατά της αισχροκέρδειας και αλλά και την επικέντρωση σε περιπτώσεις υψηλού ρίσκου με σύμμαχο τον καταναλωτή

- Τόνωση του ανταγωνισμού και βελτίωση της διαφάνειας στο προσδιορισμό των τιμών τόσο στην χονδρική όσο και στη λιανική πώληση

- Τελική σταθεροποίηση αλλά και μείωση των τιμών στο ράφι σε προϊόντα αναγκαία για την διαβίωση του νοικοκυριού»

Αναλυτικά όσα είπε για τις νεες παρεμβασεις:

Μέτρο 1ο

Εξασφαλίζουμε μόνιμη μείωση τιμής στο ράφι με ειδική σήμανση

Με ειδική πινακίδα αναδεικνύουμε στο ράφι των σούπερ μάρκετ τα προϊόντα, στα οποία οι προμηθευτές θα προχωρούν σε μείωση κατά τουλάχιστον 5% στην τιμή, για χρονικό διάστημα κατ’ ελάχιστον 6 μηνών.

Η μείωση τιμής θα είναι πάνω και πέρα των όποιων ειδικών προωθητικών προσφορών κάνουν ήδη.

Ως τιμή αναφοράς για τον υπολογισμό της μείωσης θα λαμβάνεται η τιμή ραφιού πριν της 20/9/23 όπου ανακοινώνονται τα μέτρα.

Σε περίπτωση που κάποια εταιρεία δηλώσει ψευδώς ότι προχώρησε σε μείωση, θα επιβάλλεται πρόστιμο τουλάχιστον 20.000 ευρώ/κωδικό προϊόντος.

Στόχος μας είναι σε βασικά προϊόντα για τη διαβίωση του νοικοκυριού

-η μόνιμη και ορατή μείωση τιμής στο ράφι

-και η τόνωση του ανταγωνισμού.

 

Μέτρο  2ο

Ελέγχουμε αυστηρά τους προμηθευτές, όπως και όλη την εφοδιαστική αλυσίδα.

Από την ψήφιση της αντίστοιχης διάταξης τα σούπερ μάρκετ με ετήσιο κύκλο εργασιών άνω των 90.000.000 ευρώ  υποχρεούνται να κοινοποιούν στο Υπουργείο Ανάπτυξης τους τιμοκαταλόγους των προμηθευτών τους και τις μεταβολές αυτών, προκειμένου να εντοπίζονται αμέσως τα προϊόντα στα οποία προωθούνται αυξήσεις και να διενεργούνται άμεσοι και εστιασμένοι έλεγχοι από τη ΔΙΜΕΑ για πιθανή παραβίαση του νόμου για την αισχροκέρδεια.

 

Μέτρο 3ο

Διαφάνεια στις τιμές για τα οπωροκηπευτικά

Τα σούπερ μάρκετ με ετήσιο κύκλο εργασιών άνω των 90.000.000  υποχρεούνται να κοινοποιούν στο Υπουργείο Ανάπτυξης τις τιμές λιανικής στα βασικότερα φρούτα και λαχανικά. Οι τιμές θα αναρτώνται στον ιστότοπο e-katanalotis και θα δημοσιοποιούνται από το Υπουργείο Ανάπτυξης για την ενημέρωση των καταναλωτών σχετικά με τις επικρατούσες τιμές στα οπωροκηπευτικά. 

 

Στόχος μας είναι

– η τόνωση του ανταγωνισμού

– και η ενίσχυση της διαφάνειας στις τιμές των οπωροκηπευτικών

 

Μέτρο 4ο

-Αποφασιστική ενίσχυση των ελεγκτικών μηχανισμών – ο καταναλωτής σύμμαχος στη μάχη κατά της ακρίβειας

-Ενδυναμώνουμε τον καταναλωτή και τον καθιστούμε σύμμαχό μας στη μάχη κατά της ακρίβειας.

-Αναβαθμίζουμε το σύστημα υποβολής και διαχείρισης καταγγελιών όσον αφορά τόσο την τηλεφωνική γραμμή 1520 όσο και τον ειδικό ιστότοπο για τις καταγγελίες.

-Σχεδιάζουμε και ενεργοποιούμε ειδική εφαρμογή (app) για την υποβολή καταγγελιών και μέσω κινητού τηλεφώνου.


Σύνδεση Συνδρομητή

Καλώς Ήρθατε! Συνδεθείτε στο λογαριασμό σας

Να με θυμάσε Ξεχάσατε τον κωδικό σας;

Δεν είστε συνδρομητής; Αίτηση Εγγραφής

Ξεχάσατε τον κωδικό σας

Αίτημα Εγγραφής